خبرگزاری کار ایران

همزمان با ۳۱روستای کشور صورت گرفت؛

روستای جزین در خراسان رضوی میزبان جشنواره ملی «دا»

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۱۷۴

روستای جزین از توابع شهرستان بجستان در استان خراسان رضوی، با میزبانی جشنواره ملی «دا» شاهد بازی های بومی و محلی بود.

به گزارش ایلنا از خراسان رضوی، جشنواره بزرگ کشوری فرهنگی- ورزشی «دا» در روستا جزین در شهرستان بجستان با حضور مدیران و مسئولانی از دستگاه های مختلف و با پیام علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

در این جشنوراه بزرگ کشوری  بیش از ۲۰۰ نفر از بانوان ورزشکار ۲۲ شهرستان از استان خراسان رضوی در رشته بازی های بومی ومحلی به رقابت پرداختند.

۲۲ تیم از شهرستان های استان در دو رشته هفت سنگ و طناب کشی مسابقه دادند که در پایان در رشته هفت سنگ، شهرستان های خلیل آباد، کاشمر و تربت حیدریه و در رشته طناب کشی شهرستان های فریمان، مشهد و جزین مقام های اول تا سوم را از آن خود نمودند.

استاندار خراسان رضوی در پیامی به اولین جشنواره کشوری فرهنگی ورزشی بانوان(دا) در روستای جزین که توسط جمشیدی فرماندار شهرستان قرائت شد گفت: برگزاری این جشنواره در روستای جزین به دلیل ظرفیتهای تاریخی آن و به صورت نمادین در روز روستا اقدام قابل تحسین می باشد.

از حاشیه های قابل توجه این جشنواره اجرای زنده عرفان شرقی از خوانندگان و هنرمندان صدا و سیما و همچنین برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی و تولیدات محلی روستا و شهرستان، از جمله تهیه دوغ و سایر فرآورده های لبنی، قالی بافی، انار، صنایع دستی، آشپزی و پخت نان و … بود که در معرض دید عموم قرار گرفت.

شایان ذکر است جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» به صورت کشوری و در ۳۱ روستای کشور به صورت همزمان برگزار شد که در استان خراسان رضوی در روستای جزین به عنوان دورترین روستا به مرکز استان برگزار می شود.

روستای جزین با داشتن بافت تاریخی منحصر به فرد، معماری دستکند، دهها محوطه تاریخی ، آداب و رسوم کهن همچون جشن باستانی سده وصنایع دستی چون فرت بافی از روستاهای کهن و گردشگر پذیر منطقه می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز