خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل این شرکت خبر داد

ارتقا کیفیت محصول پلی کربنات در پتروشیمی خوزستان

مدیرعامل پتروشیمی خوزستان گفت: تولید محصولات پلی کربنات(PC) مطابق با استانداردهای جهانی در پتروشیمی خوزستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، سید محمد احمدزاده افزود: با توجه به اهمیت تولید محصولات پلی کربنات(PC) مطابق با استاندارد جهانی در کشور و با بهره‌گیری از دانش متخصصان و کارشناسان این شرکت بدون تکیه بر مشاوران خارجی، توانستیم با تولید انبوه، ضمن حفظ خواص فیزیکی و مکانیکی نسبت به ارتقاء کیفیت رنگ و شفافیت محصول اقدام نموده که این امر علاوه بر رونق صنعت، اقتصاد داخلی و جلوگیری از واردات محصولات و کالاهای مرتبط با ارزش افزوده بالا، مانع از خروج میزان قابل‌توجهی ارز از کشور شده است .

سید محمد احمدزاده با اشاره به  ویژگی‌های بارز این محصول افزود : مقاومت در برابر فشار، مقاومت در برابر حرارت و آتش، شفافیت، سختی، ویژگی اپتیکال، مقاومت در برابر اشعه UV ، مقاومت در برابر اسیدهای آلی و معدنی، ماندگاری رنگ، قابلیت تولید در مقیاس‌های بزرگ، مقاومت در برابر خش، مقاومت در برابر حلال‌های آلی، از جمله ویژگی‌های پلی کربنات (PC) می‌باشد که با توجه به نیاز بالای مصرف‌کنندگان و تنوع کاربرد، تولید آن مقرون‌به‌صرفه گردیده است .

وی در ادامه کاربردهای این محصول را بسیار گسترده ذکر نمود و خاطرنشان کرد: پلی کربنات (PC) از پلیمرهای مهندسی بوده که به سبب داشتن خواص مکانیکی و شفافیت منحصربه‌فرد کاربرد فراوانی در تولید وسایل الکتریکی و الکترونیکی، بطری‌های دستگاه‌های آب‌سردکن، تجهیزات آزمایشگاهی، لنزهای چراغ، عینک‌های آفتابی و طبی، تلویزیون، موبایل، کیسه‌های محافظ، تجهیزات هواپیمایی، تجهیزات ورزشی، تجهیزات نظامی، صنعت اتومبیل، چراغ‌های اتومبیل می‌باشد. همچنین  در صنعت تبلیغات، علائم و نشانه‌ها، محفظه‌های پوستر، دیوارهای صوتی، پنل های محافظ، پنل های سایبان، کلاهک‌های محافظ ضد شورش کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: این محصول تولیدی که در  پتروشیمی خوزستان تولید می‌شود  به‌صورت گسترده‌ای جایگزین شیشه در بخش‌های مختلف شده است؛ پنجره‌های اتومبیل، پنجره‌های سکوریت و معمولی، شیشه‌های ضدگلوله، پانل‌های روشنایی ازجمله کاربردهای پلی کربنات (PC) به‌عنوان جایگزین شیشه کاربرد دارند.

شرکت پتروشیمی خوزستان به‌عنوان تنها تولیدکننده پلیمرهای مهندسی در ایران از شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج‌فارس در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام واقع است. تولیدات اصلی این شرکت، گریدهای مختلفی از پلیمرهای مهندسی شامل رزین‌های اپوکسی و پلی کربنات با برند Persian Gulf Polycarbonate  می‌باشد.

لازم به ذکر است مهندس شعری مقدم معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پیامی این موفقیت را به مدیرعامل و کارکنان این شرکت تبریک گفت.

کد خبر : ۳۱۲۶۰۰