خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت مرکزی

طرح تحول نظام سلامت گامی برای ارائه خدمات درمانی بوده است

در قالب اجرای برنامه تحول نظام سلامت، ثبت نام از افراد فاقد پوشش بیمه‌ای از اردیبهشت ماه سال گذشته در استان مرکزی آغاز شده که تاکنون برای ۱۲۶ هزار و ۶۰۲ نفر از این افراد دفترچه بیمه درمانی صادر شده است.

به گزارش ایلنا مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی در گفتگو با خبر نگار ما با اشاره به این مطلب افزود: از سال گذشته تاکنون حدود ۱۸۰ میلیارد ریال برای ارائه خدمات مختلف درمانی به بیمه شدگان مشمول این طرح هزینه شده که این اقدام ماندگار در سایه برنامه تحول نظام سلامت حاصل شده است این در حالی است که پیش از اجرای این طرح، بسیاری از افراد فاقد چ‌تر بیمه‌ای به دلیل سنگینی هزینه‌های درمانی ار ادامه روند درمان انصراف می‌دادند..

محمدرضا جیریایی گفت: درحال حاضر ۱۵ هزار نفر در استان مرکزی هنوز دفترچه بیمه سلامت خود را دریافت نکرده‌اند که این شاخص برای کشور یک و نیم میلیون نفر است..

وی ادامه داد: چهار درصد از افرادی که موفق به دریافت دفترچه سلامت نشده‌اند دارای دفترچه فعال درمانی تامین اجتماعی هستند، دو درصد نیز کسانی هستند که تاریخچه دفترچه درمانی تامین اجتماعی آن‌ها باطل شده و یک درصد نیز شامل همپوشانی صندوق‌های داخلی سازمان‌های بیمه گر می‌باشند.

 جیریایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیمه سلامت استان از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱۸۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال به مراکز طرف قرار داد بدهکار است تصریح کرد: دریافت نشدن منابع تخصیص یافته به سازمان بیمه سلامت، مهم‌ترین دلیل پرداخت نشدن این تعهدات است و در صورتی که اعتبارات به موقع در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گیرد مطالبات نیز به مراکز درمانی به موقع انجام و پرداخت می‌شود..

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی بیان کرد: مراکز طرف قرارداد با این نهاد بیمه گر در استان مرکزی ۷۵۰ موسسه شامل داروخانه، مطب پزشکان عمومی و متخصص، دندانپزشکان، پاراکلینیک، درمانگاه، کلینیک خصوصی، مراکز دانشگاهی و مراکز تامین اجتماعی می‌باشند که این موسسه‌ها به ۶۰۵ هزار نفر معادل ۴۲ درصد از جمعیت استان خدمات ارائه می‌کنند..

 جیریایی اظهار کرد: آخرین پرداختی بیمه سلامت استان در سال جاری به موسسات درمانی خصوصی ۴۶ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال و مراکز دانشگاهی مبلغ ۱۳ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال بوده است..

وی ادامه داد: موسسه‌های طرف قرارداد استان ماهانه حدود ۲۵۰ هزار خدمت در بخش‌های مختلف انجام می‌دهند که به طور میانگین این اداره کل، هر ماه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به موسسه‌ها پرداخت می‌کند ضمن اینکه رویه پرداخت مطالبات موسسه‌های طرف قرار داد در سال جاری تا فروردین ماه و این پرداخت به جز داروخانه‌ها تا پایان خردادماه و سطح یک روستائیان و عشایر نیز شهریورماه سال جاری است.

وی گفت: محوریت قانون برنامه پنجم در خصوص خدمات بیمه‌ای توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت، پوشش فراگیر بیمه‌ای و دسترسی عادلانه به انواع خدمات بیمه‌ای است که باید تلاش شود تا سهم مردم از هزینه‌های سلامت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

محمدرضا جیریایی مهم‌ترین اهداف بیمه سلامت را حفاظت از مردم در برابر هزینه‌های سلامت، پوشش همگانی و ارتقای کمی و کیفی برخورداری از خدمات عنوان نمود.

کد خبر : ۳۱۳۰۷۲