خبرگزاری کار ایران

مربی تیم ملی کاراته ایران

ورزش کاراته را شغل و حرفه خود نمی‌بینیم

مربی تیم ملی کاراته گفت: من به ورزش کاراته به عنوان یک شغل و حرفه نگاه نکرده و نمی‌کنم بلکه آن را راه و رسم زندگی خود می‌دانم، کاراته به انسان‌ها درس جوانمردی، ادب، اخلاق، گذشت و اعتماد به نفس می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، مربی تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۲۷ سال از زندگی خود را بطور پیوسته در راه پرورش استعداد نوجوانان، جوانان و بزرگسالان رشته کاراته استان و کشور سپری نموده‌ام و در این راستا قهرمانان زیادی تحویل کشور عزیزم ایران اسلامی کرده‌ام.

تورج ساسانی به تمرینات تیم ملی کاراته اشاره کرد و افزود: در ایام آمادگی مسابقات هر روز با ورزشکاران تمرین دارم و در دیگر روز‌ها سه جلسه در هفته بطور مرتب و جلسه‌ای یک ساعت و نیم تمرین می‌دهم.

وی با تاکید بر اینکه باشگاه خصوصی ندارد و در خدمت تیم ملی می‌باشد، عنوان کرد: بنده هرگز باشگاه خصوصی نداشته‌ام، کسانی که در کنار من تمرین می‌کنند مبتدی تا قهرمان جهان هستند. از اعضاء عادی مبالغی به صورت ماهیانه گرفته می‌شود که از آن مبلغی به عنوان حق الزحمه به اینجانب پرداخت می‌شود. در ضمن کسانی هم که به قهرمانی یا به تیم ملی دعوت می‌شوند از سوی باشگاه از پرداختن شهریه معاف می‌شوند.

این مربی تیم ملی با اشاره به اینکه مربیگری به عنوان شغل شناخته نمی‌شود، گفت: در کشور ما هنوز به ورزش نگاهی حرفه‌ای ندارند، جز چند رشته خاص. مربی‌گری فقط عشق و علاقه است اما بعضی از همکاران بنده شغل دوم آن‌ها محسوب می‌شود، لیکن اینجانب تمام زندگیم را وقف ورزش کاراته و پرورش و ارتقاء جایگاه این رشته کرده‌ام.

ساسانی با اشاره به اینکه پتانسیل‌های استان کرمانشاه در کاراته بسیار مناسبت و در خور توجه است، اظهار کرد: خوشبختانه کاراته کرمانشاه از دیرباز در کشور صاحب عنوان بوده ولی این افتخار نصیب اینجانب و شاگردانم گردید که کاراته کرمانشاه در سطح آسیا و جهان بدرخشد. در ۱۵ سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰ نفر در رده‌های مختلف جوانان، امید و بزرگسالان به اردوهای تیم ملی تحویل نموده‌ایم که حدودا ۱۰ نفر به عضو ثابت تیمهای ملی در آمده‌اند. با افتخار می‌گویم ارزش‌ترین مدالهای جهانی توسط یاران اینجانب برای ایران کسب شده‌اند.

مربی تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی عنوان داشت: کسب مدال طلای کمیته جهان، مقام اولی تیمی کاراته دنیا که بعد از پنجاه سال در کشور آلمان در سال گذشته بدست آمد که در آن یاران اینجانب آقایان ُسعید احمدی و سامان حیدری که آوازه آن مسابقات تا سالیان دیگر دیگر در اذهان برای جهانیان فراموش نخواهد شد.

وی افزود: درخشش بی‌نظیر سعید احمدی در مقابل حریف آلمانی علاوه بر ارتقاء جایگاه کاراته کشور بر سکوی نخست، باعث انفجار تکنیکهای ناب سعید احمدی جوان شایسته کرمانشاهی و محیر کردن جمعیت ۲۰ هزار نفری سالن برگزاری شد.

ساسانی تصریح کرد: کسب مدال برنز و مقام سوم کمیته تیمی جهان در سال ۹۱ در کشور فرانسه که این بار سامان حیدری دیگر کاراته کار شایسته کرمانشاهی همچون سعید احمدی نقش آفرینی کرد، از دیگر افتخارات می‌توان به کسب مدال طلا و نقره مسلم زین الدینی در مسابقات جهانی امید‌ها در یونان و مارسی فرانسه و نقره یونس ناصری در جهانی استانبول و... اشاره کرد.

این مربی کرمانشاهی تیم ملی کاراته ایران گفت: بعد از آنکه شاگردان من موفق به کسب قهرمانی کشور و دعوت به تیمهای ملی جوانان، امید و بزرگسالان شدند و تیم اینجانب در سال ۸۳ قهرمان باشگاههای کشور شد و سپس در لیگ دسته یک و سال بعد در لیگ بر‌تر قهرمان شدیم به سوپر لیگ کاراته وارد شدیم با وجود اینکه اسپانسر مالی و حامی نداشیم با ترکیب شاگردان خود بهترین نتایج را کسب کردیم تا اینکه در سال ۸۵ بعنوان مربی تیم ملی امید انتخاب و دعوت شدم و تاکنون ۶ دوره مربی تیمهای مختلف ملی و ۳ دوره مربی تیم ملی بزرگسالان کشور در کارنامه خود دارم.

وی به علل سرمربی نشدن خود در تیم ملی کاراته اشاره کرد، عنوان کرد: راستش خودم نمی‌دانم، اما دغدغه من این نیست دغدغه من عدم استفاده از تجربیات بنده در انتقال دانسته‌هایم می‌باشد و مدام مرا رنج و آزار می‌دهد.

این مربی تیم ملی افزود: من فقط در راستای وظیفه ذاتی خود که همانا خدمتگزاری به کشورم بوده عمل کرده و خواهم کرد.

ساسانی به مسابقات آسیایی کاراته در ژاپن اشاره کرد و گفت: اگر خرده نگیرند باید گفت بعضی از چهره‌ها در کلاس جهانی مسابقه دادند که اتفاقا عنوان جهانی هم داشتند مثل قهرمان وزن ۸۴ کیلو ژاپن، البته تیم ما و فدراسیون کاراته مشکل مالی داشت و ما آنچنان تدارکات مناسبی برای آماده کردن تیم ملی نداشتیم آنچنان که بچه‌های ملی پوش از اردوی ده روزه کرمانشاه بعنوان بهترین دوره این چند ماه تمرین یاد می‌کنند.

مربی تیم ملی کاراته ایران گفت: از تمام مسئولین، اصحاب رسانه و کسانی که مرا یاری داده‌اند تشکر و قدرانی می‌کنم. هیچ در خواستی ندارم ولی مسئولین خوب است بدانند کسانی که شبانه روزی در راستای خدمتگزاری به کشور و نظام تلاش می‌کنند شغل ثابتی جزء مربی‌گری ندارند نیازمند به عنایت ویژه آن‌ها می‌باشند.

ساسانی گفت: من به ورزش بخصوص ورزش کاراته بعنوان یک شغل و حرفه نگاه نکرده و نمی‌کنم بلکه آن را راه و رسم زندگی خود می‌دانم، کاراته به انسان‌ها درس جوانمردی، ادب، اخلاق، گذشت و اعتماد به نفس می‌دهد.

وی در پایان عنوان کرد: از دلاور مردانی همانند مسعود وطن پرست، فرشید محمدی، دانیال قره ویسی، سعدی سهیلی‌زاده، یعقوب امیریان، سعید احمدی، حسین فیاضی، افشین محمدی، آرمین خامه چی، قباد حیدری، احسان حیدری، کیاوش همتی نیا، یوسف ناصری، شایان الیاس‌پور، فرود قنبری، پیمان سلطانیان، همایون حاتمی و... که سالیان متمادی توانسته‌اند با صبر و برداری و مقابله با مشقات طاقت فرسا در کنار اینجانب برای شهر و کشور عزیزمان ایران افتخار آفرینی کنند تقدیر و تشکر کنم.

کد خبر : ۳۱۳۲۱۲