خبرگزاری کار ایران

از تألیف و نوشته های دکترعبدالکریم شمشیری

کتاب‌های «سخن دست‌ها» و «رفتن به آن طرف» منتشرشدند

کتاب «سخن دست‌ها» یکی از جدید‌ترین تألیفات دکترعبدالکریم (محمددوست) شمشیری است که امسال (۹۴) منتشر شده است.

به گزارش ایلنا، این کتاب را فضل‌الله صابری تدوین نموده‌است و انتشارات شهیدحسین فهمیده آن را با موضوع کاربرد و معانی مختلف دست در قرآن و زندگی روزمره به زیر چاپ برده است.

این کتاب در ۳۰۰۰ شماره و در ۱۶۸ صفحه منتشرشده است، طرح روی جلد از فضل الله صابری است و صفحه‌آرایی آن توسط اکرم شادانی فر انجام گرفته است.

در مقدمه این کتاب آمده است: واژه «دست» و وسعت معنایی و مفهومی آن در زبان‌ها و گویش‌های مختلف انسانی از دایره بسیار وسیع و گسترده به ویژه در نقش استعاره‌ای و تشبیهی برخوردار است. به صورتی که می‌توان ار کنار هم چیدن و ترکیب آن با واژگان دیگر از آن استفاده‌های قابل توجهی کرد.

در گردونه مثبت ومنفی عملی نیز نقش دست‌ها، نقشی پر تعداد و قابل بررسی است. بطوری که کمتر عضوی از انسان به اندازة دست‌ها از خود اثری به این تنوع بر جای می‌گذارد. در قرآن و روایات نیز بطور کلی یَد و دست در چندین مفهوم و معنا بکار رفته است.

در این کتاب «سخن دست‌ها» به برخی از معانی و مفاهیم متداولِ «دست» با استفاده از آیات وروایات و داستانهای کوتاه اشاره شده و تلاش کرده‌ایم در حد بضاعت و توان به پاره‌ایی ار مفاهیم ناب دینی گریز کوتاهی بزنیم. ان شاالله مورد استفاده خوانندگان محترم قرار گیرد.

کتاب «رفتن به آن طرف» یکی دیگر از کتابهای نوشته شده توسط استادعبدالکریم شمشیری است که توسط فضل‌الله صابری تدوین شده است.

این کتاب در ۱۲۸صفحه توسط انتشارات شهید حسین فهمیده و در ۳۰۰۰ نسخه منتشرشده است، کتاب فوق را محمدقدوسی و محمودکریمی ویراستاری کرده‌اند و صفحه آرایی آن را مریم نبی انجام داده است. طرح جلد نیز از فضل الله صابری است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: چرا بیشتر ما از مرگ و به آن طرف رفتن می‌ترسیم؟!

مگر وقتی آن طرف رفتیم، همه چیز تمام مى‌شود؟ آیا با تحویل جسم انسان به خاک، همه چیز به پایان می‌رسد؟ اگر پاسخ منفی است، بعد از عبور از دروازة این طرف و رفتن به آن طرف چه بر ما خواهد گذشت و ما به کجا مى‌رویم؟ در آنجا چه مى‌کنیم؟ و...

مرگ عبور از دروازة خروجی این دنیا، ورود به عالم برزخ و عالم آخرت است، در حقیقت یک تولد است و پنجره‌ای رو به عالَمی جدید. در اندیشه اسلامی، دنیا و آخرت دو امر جدا از هم و رو در روی یکدیگر نیستند، بلکه هر یک مرحله‌ای از مراحل هستی محسوب مى‌شوند. ارتباط این دو جهان، همانند ارتباط ظاهر و باطن یک چیز است که با عبور موفقیت آمیز از دنیا مى‌توان به سعادت اُخروی دست یافت. این نگاه ضمن ایجاد پویایی و تحرک و سازندگی، از غفلت نسبت به آخرت و معاد جلوگیری مى‌کند.

ما در این کتاب «رفتن به آن طرف» بیشتر در بارة فرصت کشت و کار وعمل در دنیا، تأثیر مرگ اندیشی در زندگی انسان و جایگاه و مقام فرد مؤمن و نحوة برخورد با او در عبور از دنیا به عالم دیگر، با استفاده از آیات قرآن عظیم الشأن و روایات معتبر سخن مى‌گوییم.

کد خبر : ۳۱۳۲۷۹