خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد

بهره‌برداری ۹۰ درصد از پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به عسلویه

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از بهره‌برداری بیش از ۹۰ درصد از پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به عسلویه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مهدی یوسفی در آئین هفدهمین سالروز تأسیس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس سخن می‌گفت، گفت: ۶۰ پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف از جمله ورزشی، آموزشی و بهداشتی آغاز و اجراشده است که بیش از ۹۰ درصد این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است و تنها پروژه باقیمانده نیز به‌زودی تکمیل خواهد شد.

یوسفی اظهار کرد: خوشحالی ما از این جهت نیست که سازمان ما در این سال‌ها پا گرفته، بلکه خوشحالی ما از این جهت است که منطقه ویژه‌ای به این عظمت در تاریخ جمهوری اسلامی ایران شکل‌گرفته است.

وی بیان کرد: سازمان منطقه ویژه پارس ۱۷ سال قبل و در دوره اول وزارت زنگنه با محوریت پارس یک راه‌اندازی شد و با برنامه‌ریزی و تلاش صورت‌گرفته پارس ۲ نیز راه‌اندازی شد و برخی اقدامات برای راه‌اندازی پارس ۳ آغاز شد.

وی در ادامه با تشریح وظایف‏ و مسئولیت‌ها و برنامه‌های این سازمان اضافه کرد: از ابتدای تأسیس منطقه تاکنون خدمات بسیار مهمی انجام‌شده است که زمینه را برای توسعه و پیشرفت آن مهیا ساخته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: طرح جامع منطقه ویژه پارس، ‌ خرید و تملک اراضی، آماده‌سازی منطقه ازجمله ساخت جاده و بزرگراه‌ها، فنس‌کشی و ایجاد و توسعه فضای سبز، ساخت فرودگاه و مجتمع بندری، زیرساخت‌های مخابرات، آب و برق و پروژه‌های عام‌المنفعه ازجمله خدمات صورت گرفته توسط این سازمان است.

وی گفت: در پارس کنگان (پارس دو) هم پروژه‌های مشابه پارس عسلویه (پارس یک) به‌غیر از فرودگاه اجرا شده است و اقداماتی نیز برای توسعه پارس ۳ صورت گرفته که تملک اراضی و اجرای عملیات فنس‌کشی از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

بهره‌برداری ۹۰ درصداز پروژه‌های سفر رهبری به عسلویه

یوسفی با اشاره به اینکه این دستاورد‌ها با همکاری مسئولان دستگاه‌ها و همراهی جامعه محلی محقق شده است خاطرنشان کرد: ۶۰ پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف از جمله ورزشی، آموزشی و بهداشتی آغاز و اجراشده است که بیش از ۹۰ درصد این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است و تنها پروژه باقیمانده نیز به‌زودی تکمیل خواهد شد.

وی توجه به مسئولیت‌های اجتماعی را به‌عنوان یکی از اولویت‌های این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: برای اجرای مصوبات سفر دولت در استان بوشهر نیز تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی در این منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی که در انبار روباز گوگرد این منطقه وجود داشت، نسبت به ساخت و راه‌اندازی انبار مکانیزه گوگرد در منطقه اقدام شد و دپوی گوگرد انجام می‌شود اتفاقی که بعد از مدت‌ها توانست یکی از مشکلات مهم زیست‌محیطی را در منطقه مرتفع سازد.

گفتنی است در آیین باشکوه که مدیران ارشد صنعت نفت، ‌مدیران و کارکنان شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس، فرماندار و مسئولین شهرستان عسلویه و مردم نیز حضور داشتند از دکتر سید عبدالجلیل رضوی و مهندس مسعود نصوری مدیران عامل سابق منطقه ویژه پارس تجلیل به عمل آمد.

کد خبر : ۳۱۳۳۳۸