خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین

اتحاد و همدلی برای اجرای پروژه‌های شاخص شهر قزوین ادامه پیدا کند

شهردار قزوین گفت: افتتاح پروژه‌های شاخص شهرداری قزوین در شرایط اقتصادی سخت حاصل همدلی، اتحاد و اقتدار بین مسوولان استانی و شهری است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ نصرتی در آئین افتتاح تقاطع غیرهمسطح نخبگان و بلوار شهید قدرت‌اله چگینی (شرق ملاصدرا) در شب گذشته که با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال با حضور مسوولان استانی و شهری برگزار شد، افزود: امروز با اتحاد و همدلی شاهد به نتیجه رسیدن تلاش‌های عوامل اجرایی این پروژه بزرگ هستیم که از لحاظ طراحی و موقعیت استراتژیک جزو معدود پروژه‌های شاخص شهر قزوین محسوب می‌شود.

نصرتی با تشکر از عوامل اجرایی برای به نتیجه رسیدن این پروژه افزود: جای خوشحالی می‌باشد که با افتتاح این پروژه بزرگ از یک سو شریان اصلی ورود و خروج استاندارد از آزادراه تهران – زنجان و از سوی دیگر بعنوان تامین کننده راه‌های دسترسی دانشگاه آزاد اسلامی، بوستان ملی باراجین و تالار شهر حائز فراهم شده و این بسیار ارزشمند است.

شهردار قزوین بیان کرد: در چند ماه گذشته برای سرعت کار بالا، عملیات عمرانی زیرسازی و آسفالت این پروژه از سوی سازمان عمران شهرداری قزوین به صورت شبانه‌روزی با کیفیت بالا صورت گرفت.

این مقام مسوول با بیان اینکه این پروژه با حجم کاری بالا در این شرایط اقتصادی با اتحاد و اقتدار به بهره‌برداری رسیده است، گفت: از اول مهره ماه سال جاری شاهد بهره‌برداری از ۶ پروژه در شهر بودیم که تا پایان آبان ماه ۴ پروژه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

نصرتی با اشاره به کلنگ‌زنی بوستان محلی مالکانه و فرهنگسرای سنجیده و رز بیان کرد: امیدواریم این اتحاد و همدلی برای اجرای پروژه‌های شاخص شهر قزوین همچنان ادامه پیدا کند و به همین شرایط راضی نباشیم.

شهردار قزوین گفت: برای اجرای پروژه‌های شهر قزوین که توسعه و آبادانی این شهر را به همراه دارد حمایت استانی وجود دارد و امیدواریم با ادامه این حمایت‌ها در این شرایط اقتصادی نگران ادامه اجرای پروژه‌ها نباشیم.

وی افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه خاتم الاوصیاء (عج) تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های نیمه تمام از جمله بهره‌برداری از فضاهای اقامتی و پذیرایی مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه در فاز اول، سرمایه گذاری و تکمیل و بهره برداری از هتل بین المللی شهر در حکم آباد، بهره برداری از مراکز اقامتی و گردشگری بوستان ملی باراجین و سایر پروژه‌ها از جمله منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک، امامزاده حسین (ع) و گراند هتل قزوین به پایان خواهند رسید.

نصرتی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی ابتکار برای تامین منابع مالی جهت اجرای پروژه‌های شاخص سخت است، گفت: اکنون ۲۰تقاطع غیرهمسطح در شهر قزوین احداث شده است که تقاطع غیرهمسطح شهید ابوترابی در ۲ ماه کاری به پایان خواهد رسید.

وی بیان کرد: توسعه گردشگری شهر قزوین در اولویت کاری قرار دارد و امیدواریم با معرفی ۸۵ فضای تاریخی، طبیعی و فرهنگی شاخص قزوین توسعه گردشگری با سرعت بیشتری صورت گیرد.

شهردار قزوین گفت: با توجه به ظرفیت‌های خدادادی شهر قزوین با رونق گردشگری می‌توان همیشه اقتصاد شهر را پویا نگه داشت.

نصرتی با بیان اینکه عملیات عمرانی پروژه تقاطع غیرهمسطح نخبگان از اوایل سال ۹۲ آغاز شده است، افزود: مدیریت شهری در تلاش است، قزوین را به شهر گردشگری تبدیل کند و در این راستا ساماندهی سه محور از ورودی شهر را در سال ۹۲ در دستور کار قرار داد.

نصرتی بهبود عبور و مرور شهری را از اهداف اصلی احداث این پروژه عنوان کرد و افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح نخبگان در راستای ساماندهی ورودی‌های شهر از اتوبان قزوین-زنجان احداث شده است.

این مقام مسوول با اشاره به بهره‌برداری از بلوار شهید قدرت اله چگینی اظهار کرد: از سال ۹۱ این پروزه آغاز شده است و این پروژه از پروژه‌های شاخص منطقه سه شهرداری قزوین در راستای کاهش بار ترافیکی است،

وی بیان کرد: احداث این بلوار برای کاهش بار ترافیکی چهار راه شهید بابایی و دسترسی آسان به اتوبان ضروری بود.

شهردار قزوین با بیان اینکه طول این بلوار ۲ کیلومتر و عرض آن ۵۵ متر است، گفت: این بلوار شامل لاین کندرو، تندرو، پیاده رو و مسیر دوچرخه است و یک لاین جنوبی بلوار نیز ان‌شاءاله با همکاری لشکر ۱۶زرهی به زودی تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

این مقام مسوول تاکید کرد: احداث این بلوار در منطقه سه شهرداری قزوین از نظر کاهش بار ترافیکی مهم است و بهره‌برداری از آن رضایت شهروندان را به همراه دارد.

کد خبر : ۳۱۳۶۴۹