خبرگزاری کار ایران

به بهانه روز جهانی عصای سفید

محمدرضا پارسی: نگاه جامعه؛ مانعی جدی برای حضور اجتماعی نابینایان است

۱۵ اکتبر برابر با ۲۳ مهرماه به عنوان روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده است تا بلکه در این روز به یاد آوریم که افرادی هستند که شاید بواسطه دیدگاه غلط رایج در جامعه از دستیابی به حقوق خود باز مانده‌اند.

مدیرکل بهزیستی گیلان به همین مناسبت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: بهزیستی بنابر رسالت خود در تلاش است تا با اصلاح نگاه عمومی به معلولین و افراد کم توان، زمینه حضور در عرصه‌های اجتماعی را برای این افراد فراهم کند.

محمدرضا پارسی با بیان اینکه نابینایان از جمله معلولینی هستند که توانایی‌های بسیار زیادی دارند، افزود: گاهی این توانمندی‌ها را نمی‌توان در اشخاص سالم و عادی دید.

وی جامعه باید معلولان را بپذیرد تا این قشر نیز برای حضور در اجتماع اعتماد به نفس بگیرند، گفت: حضور اجتماعی این افراد می‌تواند بسیار اثربخش و کارآمد باشد.

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطرنشان ساخت: متاسفانه دیدگاه نادرست جامعه به نابینایان و دیگر معلولین موجب شده است که این افراد نتوانند به حقوق اجتماعی خود برسند.

وی با بیان اینکه معلولین از نگاه ترحم آمیز گریزان هستند، تاکید کرد: باید قابلیت‌های این افراد را باور کرد و به آن‌ها فرصت حضور داد.

پارسی، اصلاح نوع نگاه جامعه را مهم‌ترین خواسته معلولین دانست و یادآور شد: این افراد نیازمند توجه ویژه مسئولین هستند.

وی اظهار کرد: بهزیستی پیگیری مطالبات معلولین و از جمله نابینایان را وظیفه خود می‌داند و برای رفع نیازهای این قشر اهتمام ویژه دارد.

مدیرکل بهزیستی گیلان به برگزاری جشن بزرگ نابینایان در استان اشاره کرد و افزود: در این جشن همزمان با روز عصای سفید، از نابینایان تجلیل می‌شود.

کد خبر : ۳۱۳۶۹۱