خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی گیلان

گیلان ۳ هزار نابینا دارد

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه طبق آمار ۳۰۰۰ نابینا در این استان حضور دارند، گفت: با همکاری سازمان‌های مردم نهاد می‌توان نواقص موجود در خدمت‌رسانی به معلولان را حل کرد.

به گزارش ایلنا، به مناسبت ۱۵ اکتبر برابر با ۲۳ مهرماه روز جهانی نابینایان (عصای سفید) مراسمی در سالن تختی مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان در این مراسم گفت: وسایل کمک توانبخشی از طریق انجمن‌ها به معلولان واگذار و برای این امر در بهزیستی برنامه‌ریزی می‌شود.

محمدرضا پارسی همچنین معرفی شایستگی‌های معلولان به جامعه هدف را مورد تأکید قرار داد و افزود: معلولیت محدودیت نیست و بسیاری از مـعـلـولان فــرد اثرگذاری در جامعه هستند.

وی در ادامـه اظهار داشت: هـدف از بـرگزاری این مـراسم‌هـا به منصه ظـهور کشیدن توانایی‌های معلولان است.

مدیر کل سازمان بهزیستی گیلان با تأکید بر نقش انجمن‌ها و نهادهای مردم نهاد در حوزه معلولان، عنوان کرد: واگذاری امور معلولان به بخش غیر دولتی و سازمان‌های مردم نهاد از اولویت‌های بهزیستی گیلان است منابع باید در اختیار سازمان‌هـای مردم نهاد قرار گیرد و باید آن‌ها را در تصمیم گیری‌ها مشارکت داد.

پارسی با اشاره به اینکه هدف این است که پرونده‌های جامعه هدف بهزیستی به مددکاران انجمن‌های مردم نهاد سپرده شود اظهارکرد: وسایل کمک توانبخشی بایستی از طریق انجمن‌ها به معلولان واگذار شود و برای این امر در سازمان بهزیستی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به ثبت مشخصات ۳۰۰۰ نابینا در بهزیستی گیلان، خاطرنشان ساخت: با همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌توان نواقص سازمان بهزیستی در خدمت‌رسانی سریع به معلولان را حل کرد.

کد خبر : ۳۱۳۷۹۳