خبرگزاری کار ایران

فرماندار رضوانشهر

پدافند غیر عامل باید مورد توجه ویژه قرار گیرد

فرماندار رضوانشهر گفت: تمامی دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های امدادی و خدماتی باید در رابطه با پدافند غیر عامل برنامه‌ریزی داشته باشند و بصورت ویژه به این موضوع بپردازند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا امام پناهی در جلسه پدافند غیر عامل شهرستان رضوانشهر در جمع اعضای حاضر ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، عاشورا را فرصت خوبی برای رسیدن به حقایق دین دانسته و افزودند: درس عاشورا، درس ایستادگی و استقامت در راه خداست.

وی با اشاره به اینکه چهارم تا دهم آبان ماه سالروز تشکیل پدافند غیر عامل می‌باشد گفت: دفاع جزیی از هویت یک ملت است و هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست و هر ملتی هم که به فکر دفاع از خود نباشد و خود را آماده نکند نیز زنده نیست و در مراودات بین المللی حرفی برای گفتن نخواهد داشت لذا همه طرح‌های بزرگ ملی از لحاظ ارتباط با وضعیت دفاعی کشور و پدافند غیر عامل باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار رضوانشهر اظهار نمود: پدافند غیرعامل یکی از مؤلفه اساسی دفاع از کشور در برابر تهدیدات دشمنان بوده و یک امریست که همراه و مکمل همراه پدافند عامل است که تبدیل به نقطه قوت و اطمینان ملت و رهبری شده است.

امام پناهی گفت: ما در دوران هشت سال دفاع مقدس چند هزار شهید و بیش از نیم میلیون جانباز برای دفاع از آرمانهای انقلاب، حفظ ارزش‌ها، دین و این مرزو بوم داده‌ایم که امروز به برکت خون شهداء و ملت شریف و رهبری حکبمانه مقام معظم رهبری توانسته‌ایم درمقابل قدرت‌های بزرگ منطقه ایستادگی کنیم.

فرماندار رضوانشهر در سخنان دیگری افزود: سیاست‌های کلی نظام و سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور پدافند غیرعامل را تعریف کرده و بر این اساس مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای که به افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسلیح مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن منجر می‌شود، پدافند غیر عامل است لذا تمام سیاست‌ها و برنامه‌های ما باید در این راستا باشد.

امام پناهی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تاکید بر اهمیت دفاع سه وجهی یعنی بازدارندگی، آمادگی قدرت دفاعی و پدافند غیرعامل جهت ایجاد مصونیت افزود: تمامی دستگاه‌ها باید خودشان را در جایگاه پدافند غیر عامل قرار بدهند و در این حوزه مدیران شهرستان و همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی باید برنامه ریزی داشته باشند و بصورت ویژه به این موضوع بپردازند.

همچنین مرادی مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار و توانمند یهای ایشان در شهرستان گفت: پدافند غیرعامل مجموع اقداماتی است که قابل پیشگیرانه است که با انسجام کارگروه‌ها در این حوزه و فرهنگ سازی و آموزش عمومی در زمینه به کارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در بخش دولتی و غیردولتی در سطوح مختلف آموزشی با اشرافیت کامل می‌توانیم برای همه نسل‌ها برنامه داشته و آن آمادگی لازم را در شرایط سخت و بحران‌ها داشته باشیم لذا تمامی دستگاه‌ها باید بحث پدافند غیرعامل را در اولویت کار خود قرار دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید در بحث خدمات روستایی خدمات ویژه‌ای داشته است باید بتوانیم با تلاش و برنامه ریزی خوب، مدون و جامع پیش فرزندان و جوانان خودمان شرمنده بناشیم.

در ادامه هریک از اعضاء حاضر گزارشی از فعالیت‌های خود در حوزه پدافند غیر عامل ارائه کردند.

کد خبر : ۳۱۳۷۹۹