خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان

جمهوری اسلامی برای دفاع از مرزهای خود از کسی اجازه نمی‌گیرد

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به موضع‌گیری آمریکایی‌ها پس از آزمایش موشک دوربرد عماد گفت: جمهوری اسلامی برای تولید هر میزان سلاح‌ که برای امنیت کشور، دفاع از مرز‌ها و تأمین استقلال خود لازم بداند از هیچ کس اجازه نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و آغاز سال ۱۴۳۷ هجری قمری اظهار کرد: ماه محرم مظهر شکوه عزاداری سالار شهیدان است و خطبا، اهل منبر و مداحان باید از این فرصت گرانب‌ها برای بیان فلسفه و اهداف قیام امام حسین (ع) و پیام‌های مکتب عاشورا حداکثر استفاده را ببرند و عزاداران به ویژه نسل جوان را از فرهنگ عمیق و گسترده عاشورا آگاه سازند.

وی با یادآوری پیام‌های عاشورا خاطرنشان کرد: احیای امر به معروف ونهی از منکر، اقامه نماز، انس و خلوت با خدای سبحان، ایثار، جهاد و قربانی شدن در راه خدا، مواسات و ولایت‌مداری برخی از پیام‌های حادثه کربلا به شمار می‌روند.

امام جمعه کاشان، هیئات محترم را به انجام احیا در شب‌های تاسوعا و عاشورا توصیه و عنوان کرد: در حالی که شب‌زنده‌داری و راز و نیاز با خدای سبحان یکی از اعمال شب عاشورا محسوب می‌شود اما برخی جوانان آنقدر به دلیل عزاداری و سینه‌زنی خسته می‌شوند که حتی نماز صبح آن‌ها ممکن است قضا شود.

نمازی با تأکید بر لزوم برپایی مباحث معرفت‌شناسی و خدا‌شناسی در هیئات، گفت: بحث‌های اخلاقی شامل اخلاق اجتماعی، اقتصادی و به خصوص اخلاق در خانواده که بسیاری از خانواده‌ها درگیر آن هستند باید در این جلسات مطرح شود.

وی همچنین خواستار پرهیز از اذیت و آزار دیگران در مجالس عزاداری شد و افزود: عزاداری مستحب است اما اذیت و آزار مؤمن حرام است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در ادامه خطبه‌ها با اشاره به آزمایش موشک دوربرد عماد به عنوان نسل جدید موشک‌های بالستیک با سوخت بیان کرد: آمریکایی‌ها، انگلیسی، صهیونیست‌ها و وابستگان آن‌ها از این اقدام عصبانی و گیج شدند تا جایی که سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده از ارجاع پرونده موشکی ایران به سازمان ملل سخن می‌گوید.

وی با بیان عبارت «هیچ غلطی نمی‌توانید کنید» خطاب به مقامات آمریکایی عنوان کرد: ۳۰ سال است که پرونده جمهوری اسلامی را در دستور کار سازمان ملل گذاشته‌اید اما ملت ایران به دلیل آنکه ملت مستقل و مقتدری است هیچ کسی را به عنوان قیم خود نمی‌پذیرد.

خطیب نماز جمعه کاشان تصریح کرد: جمهوری اسلامی برای تولید هر میزان سلاح‌ که برای امنیت کشور، دفاع از مرز‌ها و تأمین استقلال خود لازم بداند از هیچ کس اجازه نمی‌گیرد.

نمازی با خطاب مجدد قرار دادن مقامات آمریکایی بیان کرد: اگر در مورد حقوق بشر دروغ نمی‌گویید پس پرونده رژیم صهیونیستی را به سازمان ملل ببرید که چه بلایی بر سر مردم مظلوم فلسطین می‌آورند و دختران و نوجوانان فلسطینی را هدف گلوله‌های آتشین خود قرار می‌دهند؛ اگر به راستی مدافع حقوق بشر و آزادی انسان‌ها هستید پرونده رژیم آل سعود که ملت بی‌دفاع یمن را مورد هجوم خود قرار می‌دهند را به سازمان ملل ببرید.

وی با اشاره به شرایط بحرانی کرانه غربی گفت: در حالی نظامیان صهیونیست بی‌رحمانه جوانان فلسطینی را مورد هجوم بی‌رحمانه خود قرار می‌دهند که هیچ آزاده‌ای در دنیا وجود ندارد که فریاد دفاع از مظلوم سرداده و سران خودباخته و بی‌غیرت عرب نیز اسیر شیطان بزرگ شده‌اند.

نمازی به ورود روسیه به عملیات نظامی علیه داعش اشاره کرد و گفت: این اقدام موجب آن شد که معادلات در منطقه تغییر یابد و ارتش سوریه با اقتدار بیشتری در حال پیشروی و پاک‌سازی مناطق در اشغال داعش است.

وی همچنین با تبریک و تسلیت شهادت سردار همدانی، این شهید بزرگوار را سرلشگر دلاور سپاه اسلام نامید و حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع جنازه این شهید دفاع از حرم را نشانه قدر‌شناسی ملت ایران دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به دیدارهای مقام معظم رهبری با مسئولان و مدیران رسانه ملی و نیز دانشجویان نخبه و استعدادهای بر‌تر علمی کشور اشاره کرد و به ذکر برخی از فرازهای رهنمودهای معظم‌له در این دو دیدار پرداخت.

نمازی، همچنین با تبریک روز جهانی عصای سفید به قشر روشندل کشور، سالروز شهادت آبت‌الله اشرفی اصفهانی را نیز گرامی داشت.

کد خبر : ۳۱۳۹۴۰