خبرگزاری کار ایران

به زودی با هدف متمرکز کردن حساب‌های سازمان تامین اجتماعی

اردلان: حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران ۲۰ الی۲۷ هر ماه پرداخت می‌شود

معاون سازمان تامین اجتماعی از تمرکز حساب‌های این سازمان برای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران ۲۰ الی۲۷ هر ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز رحیم اردلان در نشست مشترک اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون‌های کارگران بازنشسته استان‌های آذربایجان شرقی، مازندران، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی در محل سالن اجتماعات مرکز علمی کاربردی خانه کارگر آذربایجان شرقی در شهر تبریز، این اقدام را در راستای شفاف‌سازی فعالیت‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: این اقدام در ابتدا با بیمه بیکاری شروع کرده‌ایم و با مشورت‌ها و کارهای کار‌شناسی صورت گرفته آن را برای مستمری‌بگیران و بازنشستگان نیز انجام می‌دهیم.

اردلان افزود: این اقدام از یک سو موجب جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌های احتمالی شده و از طرف دیگر به منظور رعایت عدالت سیستم پرداخت به جای حروف الفبایی در روز‌های بیست تا بیست وهفتم هر ماه صورت خواهد گرفت.

اردلان اظهار کرد: دولت یازدهم سازمان تامین اجتماعی را با ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه و بدهی تحویل گرفت. این سازمان در دولت‌های قبلی به حیاط خلوت عده‌ای تبدیل شده بود و ما در تلاش هستیم تا ریخت و پاش‌های گذشته را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان تامین اجتماعی به مشکلات بازنشستگان آشنا بوده و در صدد رفع آن هستند افزود: در  ۲ سال گذشته با وجود کسری بودجه حتی یک روز هم پرداخت حقوق بازنشستگان با تاخیر پرداخت نشده است.

اردلان با اشاره به اینکه تعداد بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی اکنون به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است گفت: برخورداری از بیمه و قوانینی نظیر سخت و زیان آور حق کارگر است ولی اینکه عده‌ای بنا بحق از مزایای چنین قوانینی بهره‌مند شوند درست نیست.

اردلان نگاه مدیریتی سازمان تامین اجتماعی را حرکت برمبنای تدبیر دانست و گفت: ما می‌خواهیم وضعیت صندوق تامین اجتماعی به وضعیت برخی صندوق‌های بازنشستگی که با سوء مدیریت ورشکسته شده‌اند دچار نشود.

وی با اشاره به اینکه دولت در پرداخت بدهی‌های خود به تامین اجتماعی مشکل دارد اظهار کرد: باید بدانیم که دولت هم با کسری بودجه کارش شروع کرده و امیدواریم با رفع تحریم‌ها و به سرانجام رسیدن برجام پرداخت بخشی از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی اجرایی شود.

معاون سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته هیچ نیروی جدیدی در این سازمان بدون برگزاری آزمون و مصاحبه جذب نشده است اظهار کرد: ما از کانون‌های بازنشستگان انتظار داریم اکنون که همدل و همراه هستیم در کنار هم برای رفع مشکلات گام برداریم.

کد خبر : ۳۱۳۹۴۷