خبرگزاری کار ایران

یک نماینده در گفت وگو با ایلنا

عدم توجه به نیروی انسانی از آسیب‌های استان کرمانشاه است

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی ما ضعفی است که در حوزه فرهنگی داریم، گفت: یکی از آسیب‌هایی که در کشور و استان ما وجود دارد، عدم توجه به نیروی انسانی‌ست.

حجت الاسلام وحید احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه و بالطبع حوزه انتخابیه ما از مجموعه ظرفیت‌هایی برخوردار است.

نماینده حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین تاکید کرد: در حوزه تهدیدات و آسیب‌ها اگر نگاه کنیم بحث اشتغال و بیکاری یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که جامعه و استان ما را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی بیان داشت: وقتی بحث بیکاری وجود دارد این امر بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را به دنبال دارد مثلا ما اگر آمار طلاق را در استان کرمانشاه بررسی کنیم، پی خواهیم برد که مجموعه‌ای از عوامل این امر را به وجود آورده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بخش دیگری از آسیب‌های ما، آسیب‌های فرهنگی است و ما در برخی از حوزه‌ها نیازمند کارهای فرهنگی هستیم.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: شما تصور کنید ماشین در اختیار مردم قرار دهیم، آیا ما الزاما فرهنگ استفاده از ماشین را در بین مردم نهادینه کرده‌ایم؟!.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از آسیب‌های اجتماعی ما ضعفی است که در حوزه فرهنگی داریم یکی از آسیب‌هایی که در کشور و استان ما وجود دارد، عدم توجه به نیروی انسانی است.

احمدی تاکید کرد: در کنار این موضوعات، استان ما مجموعه ظرفیتهایی دارد که درست به کار گرفته نمی‌شود و از آن استفاده نمی‌شود.

این نماینده مجلس عنوان داشت: یکی از ظرفیتهای کرمانشاه هم مرزی با کشور عراق است و استان ما یکی از استانهایی است که هم مرز بودنش با عراق می‌تواند بسیاری از نیازهای این کشور را تامین کند، آیا از این ظرفیت ما استفاده کرده‌ایم؟! اساسا آنچه به عراق صادرت می‌شود چه بخشی از آن سهم تولیدات خود استان است؟!.

وی گفت: ما در همین زمینه می‌توانیم زیرساخت برای سرمایه گذاران برای تولید کالاهای مورد نیاز کشور عراق را در کرمانشاه ایجاد کنیم چون سرمایه گذار می‌خواهد بعد مسافتی تولید و صادرات را کم کند و می‌خواهد هزینه حمل و نقل را پایین بیاورد همچنین ما در این زمینه چقدر زمینه سازی و اطلاع رسانی کرده‌ایم؟!.

احمدی اظهار دارد: در حوزه میراث فرهنگی ما آثار منحصربفردی داریم، این آثار نه تنها در کشور، بلکه در دنیا منحصربفرد است آیا زیرساختهایی ایجاد کرده‌ایم که از این ظرفیت استان به درستی استفاده کند.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین گفت: در حوزه کشاورزی هم استان کرمانشاه می‌تواند قطب کشاورزی کشور باشد، در این زمینه چکار کرده‌ایم؟! ما در حوزه کشاورزی بسیار مشکل داریم و هنوز کشاورزی ما به صورت سنتی انجام می‌شود.

احمدی تاکید کرد: کشور پاکستان دو برابر ایران جمعیت دارد و در مقابل نصف ما زمین دارد، ولی بازهم در محصولات کشاورزی، صادرات دارد یعنی علاوه بر تامین نیاز جمعیت خودش، صادرات هم دارد اما ما در این زمینه چگونه عمل کرده‌ایم؟!

احمدی گفت: در مقوله صنایع تبدیلی، شما سری به شهرکهای صنعتی در استان کرمانشاه بزنید، ببینید چه خبر است؟ چه مقدار از امکانات واقعی و ظرفیت‌ها استفاده می‌شود؟!

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین ادامه داد: حالا این‌ها اشکالات کلی است که وجود دارد و شما می‌توانید بسیاری از این معضلات را لیست کنید و بشمارید.

احمدی تاکید کرد: ظرفیتهایی که استان در حوزه‌های مختلف دارد، ظرفیتهای متنوع، خوب و ممتازی است و کم استانی در کشور سراغ داریم که این وضعیت را داشته باشد این‌ها ظرفیت‌هایی است که می‌تواند برای استان ما ایجاد زمینه و فرصت کند.

احمدی با اشاره به اینکه حوزه کاری ما در بحث نمایندگی در دو حوزه تقسیم می‌شود، افزود: بهتر است مردم با نهاد‌ها و سیستم‌هایی که در کشور وجود دارد آشنا شوند و بدانند که رسالت و وظیفه اصلی مجلس چیست؟ تا متناسب با آن، وظیفه و توقع ایجاد کنیم.

وی افزود: مردم باید بدانند وظیفه و رسالت تشکیلات اجرایی کشور چیست؟ و یا اینکه وظیفه سیستم قضایی کشور چیست؟!، این‌ها چیزهایی است که باید برای مردم تبیین کنیم اگر تبیین نکنیم، ممکن است که فرد توقعی از سیستم قضایی داشته باشد که آن کار هیچ ارتباطی به این سیستم نداشته نباشد.

احمدی بیان داشت: کارهایی که ما در مجلس انجام داده‌ایم در ۳ بخش قابل تقسیم است، یکی در بخش ملی و کشوری، بخش دیگر استانی و دیگری در حوزه انتخابیه که البته این کار به مفهوم ورود به اجرا نیست بلکه ظرفیت نمایندگی را به کار گرفتم تا از این ظرفیت برای پیشرفت کار استفاده شود.

کد خبر : ۳۱۴۰۹۰