خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وامنیتی استانداری آذربایجان غربی:

فعالیت پارک‌های بانوان استان باید در زمینه ورزشی باشد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: فعالیت پارک‌های بانوان باید در زمینه فعالیت‌های ورزشی باشد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رادفر که در کارگروه زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی سخن می‌گفت، اظهار داشت: ایجاد پارک‌های بانوان در سطح استان به‌منزله تفکیک جنسیتی در این استان نبوده ولی با توجه به اینکه نظام اسلامی دارای ارزش‌های اسلامی ویژه‌ای است، لازم است برای بانوان فضاهای مناسبی برای انجام فعالیت‌های ورزشی و سایر فعالیت‌‌های دیگر ایجاد کرد.

وی افزود: اعضای کارگروه ایجاد یک پارک بزرگ باوجود تجهیزات مجهز یا ایجاد چندین پارک بانوان در سطح شهر را باوجود امکانات محدود بررسی کنند.

عضو شورای شهر ارومیه نیز  در این جلسه با بیان اینکه نگاه همه‌جانبه به نیازهای تمام اقشار مردم از نیازهای یکپارچه شهری است، گفت: باید توجه داشته باشیم که وجود پارک‌های بانوان باید بر اساس نیازسنجی‌های بانوان استان در نظر گرفته شود.

لطیفه مبین ادامه داد: با توجه به اینکه وجود فضاهای سبز در سطح شهرستان‌های استان مکان مناسبی برای به وجود آوردن آرامش در میان جامعه است باید زمینه استفاده از این مکان‌ها را برای تمام اقشار جامعه خصوصاً بانوان ایجاد کرد.

پارک بانوان در هر منطقه از شهرداری ارومیه ایجاد شود

وی ادامه داد: در حال حاضر وجود پارک بانوان در سال ۸۸ یکی از مهم‌ترین پارک‌ها در سطح شهرستان ارومیه بوده است و هم‌اکنون به دلیل فرسودگی برخی از تجهیزات نیازمند بهسازی است.

مبین به امکانات این پارک که شامل وجود ست‌های ورزشی، فضای بازی کودکان، پیست دوچرخه‌سواری، وجود مربیان مجرب اشاره کرد و گفت: این مکان تفریحی و ورزشی مناسب توانسته است تا حدودی مکان امنی برای بانوان این شهرستان باشد.

وی گفت: در نظرسنجی بانوان به‌منظور اینکه کدام پارک‌های موجود دارای امنیت بیشتری هستند، اعلام شد که پارک‌های بانوان در مقایسه با پارک‌های عمومی از امنیت بیشتری برخوردار هستند.

عضو شورای شهر ارومیه تأکید کرد: باید در هر منطقه از شهرداری یک پارک بانوان ایجاد شود و هدف ما ایجاد یک فضای مرفه و امن برای بانوان است و در این راستا از متخصصان مجرب برای ایجاد این پارک‌ها استفاده خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در نظر داریم پارک بانوان را در کنار فضای سبز عمومی و خانوادگی تأسیس کنیم ولی درختان محیط را برای ایجاد فضای سبز قطع نکرده و تنها در مواقع ضروری درختان را جابه‌جا می‌کنند.

تشکیل کمیته اجرای آیین‌نامه مرجع ملی کنوانسیون دفاع از حقوق کودک در استان

در ادامه این نشست بررسی آیین‌نامه مرجع ملی کنوانسیون دفاع از حقوق ملی کودک ابلاغی از سوی وزارت کشور به دفاتر امور بانوان یکی از دستور جلسه‌های کارگروه زنان و بانوان استانداری بود که مصوب شد کمیته‌ای در این خصوص تشکیل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی در این خصوص با بیان اینکه باید در این کمیته تصمیم سازی صورت گیرد، افزود: تدوین طرح‌ها و برنامه‌های ارتقای حقوق کودک و ترویج احترام به شخصیت وی، پایش و ارزیابی رعایت حقوق کودک در سطح ملی، ارائه نظرات مشورتی در زمینه قوانین، مقررات ازجمله وظایف این کمیته است.

وی ادامه داد: اگر امروز خودباوری را در خود احساس می‌کنیم به دلیل رفتارها و محیطی است که در گذشته و در کودکی با آن تربیت‌یافته و در آن رشد کرده‌ایم.

کد خبر : ۳۱۴۲۸۳