خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

اشتغال جوانان مهمترین خواسته خانواده شهدا از مسئولان است

استاندار گیلان گفت: در جریان دیدار مسئولین با خانواده‌های شهدا بیشترین درخواست‌هایی که مطرح می‌شود در رابطه با منافع عمومی و اشتغال جوانان است.

به گزارش ایلنا، دکتر محمدعلی نجفی با اشاره به همکاری مشترک وزارت کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص تشکیل شورای مشورتی استانداران و فرمانداران در امور ایثارگران افزود: بهره گیری از فرصت مشورت با اعضایی که خود از بدنهٔ ایثارگران و خانوادهٔ شهدا هستند برای مسئولان استان در رفع مشکلات این قشر بسیار حائز اهمیت و مفید خواهد بود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: جریان مدیریتی دولت تدبیر و امید در راستای توجه به خانواده‌های معظم شهدا وایثارگران است و حضور مستمر و منظم رئیس جمهوری در جمع این خانواده‌ها نمادی از اهتمام به ارزشهای والای انقلاب اسلامی والگویی برای قشر مدیرتی جامعه است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در دیدار با والدین شهدا بیشتر درخواست‌های آنان برای منافع عمومی و اشتغال جوانان بوده است، افزود: ما خود را ملزم می‌بینیم، شرایطی ایجاد کنیم تا بهره‌مندی از امکانات بویژه توسعه اشتغال برای عموم جامعه فراهم شود.

وی به ارتباط مستمر و روزمره با قشر ایثارگر و خانواده شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: مسئولان استانی از نزدیک در جریان مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند.

نجفی بر ضرورت پرداختن به حفظ جایگاه ایثارگران و اهمیت تکریم آنان تأکید و تصریح کرد: این نگاه در دولت، مجلس و قوه قضائیه وجود دارد اما مشکلات اعتباری موجود توسعه خدمت رسانی به این قشر را محدود کرده است.

استاندار گیلان افزود: اعضای شورا همچنین نشستهای تخصصی باهریک از معاونین وی در خصوص مسائل مختلف جامعه ایثارگری داشته باشند.

در این جلسه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با قدردانی از پشتیبانی‌های همیشگی استاندار از قشر ایثارگران در خصوص تشکیل شورای مشورتی استانداران و فرمانداران در امور ایثارگران گفت: گروهی به نمایندگی از ایثارگران استان به عنوان مشاورین استاندار مشکلات ایثارگران را به استاندار و به صورت متناظر در شهرستان‌ها به فرمانداران منعکس می‌کنند.

ابراهیم طاهرنژاد افزود: این شورا بازویی فکری و مشورتی برای استاندار و فرمانداران و نوید خوبی برای ایثارگران خواهد بود.

وی اعضای شورای مشورتی را متشکل از پنج نفر عضو اصلی برشمرد که یک نفر همسر شهید، یک نفرآزاده، یک نفر ازوالدین شهدا، فرزند شهید و یک نفر از جانبازان دوران دفاع مقدس اعضای اصلی شورای مشورتی استاندار در امور ایثارگران هستند.

در ادامه این جلسه حکم اعضای شورای مشورتی استاندار گیلان در امور ایثارگران استان توسط دکتر نجفی به آنان تقدیم شد.

اهمیت گسترش فرهنگ ایثار وشهادت، افزایش کیفیت برگزاری یادواره‌های شهدا، فعال کردن دفا‌تر امور ایثارگران، نظارت دقیق بر اجرای قوانین جامع ایثارگران، اجرای کامل قانون اشتغال فرزندان خانواده‌های معظم شهدا وایثارگران از جمله موارد مطرح شده در این نشست از سوی اعضای این شورای مشورتی بود.

کد خبر : ۳۱۴۶۰۴