خبرگزاری کار ایران

آمادگی منابع طبیعی برای دریافت گزارش مردم از تخلفات

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان رضوانشهر گفت: آماده دریافت گزارشات مردمی در ارتباط با هرگونه تخریب و تجاوز به عرصه‌های ملی هستیم.

به گزارش ایلنا، مهرزاد ناصری اظهار داشت: حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی هدف اصلی و اولویت اولیه حافظان منابع طبیعی می‌باشد و برخورد قاطع با متخلفان و زیاده خواهان از این سرمایه‌های ملی در چهار چوب قوانین و مقررات مهم‌ترین وظیفه ماموران منابع طبیعی است.

وی افزود: به منظور افزایش دانش قضایی و اشنایی بیشتر ماموران حفاظت از جنگل‌ها و مراتع با قوانین به خصوص شیوه نامه تنظیم صورت جلسات تخلف که مدرک مستدل و قانونی در ارتباط با روند رسیدگی به پرونده مته‌مان مربوط به تخلف در حوزه منابع طبیعی است یک دوره کلاس آموزشی با حضور جمعی از عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و همچنین نیروهای قرقبانی شرکت سهامی جنگل شفارود برگزار شد.

ناصری با اشاره به اینکه ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیز داری به عنوان ضابطان خاص دادگستری در عرصه‌های مرتبط با حوزه کاری خود مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند تصریح کرد: کشف جرم، شناسایی مجرم یا مجرمان و صدور پرونده تخلف به منظور ارجاع به محاکم قضایی و پیگیری بعدی تا حصول نتیجه و تعیین مجازات مته‌مان معرفی شده به دادگاه بخشی از مسئولیت‌های نیروهای پرتلاش منابع طبیعی و آبخیزداری‌ست.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری رضوانشهر در ادامه گفت: این شهرستان قریب به۸۰۴ کیلومتر مربع وسعت داشته و حفاظت از ۶۶۳۰۰ هکتار آن را که اراضی جنگلی، مرتعی و ساحلی تشکیل می‌دهدبر عهده کارکنان و عوامل یگان حفاظت این شهرستان قرار گرفته و برای انجام این مسئولیت تمامی همکاران به طور مستمر تلاش می‌کنند.

وی در خاتمه به نقش حضور فعال مردم طبیعت دوست شهرستان رضوانشهر در امر صیانت از منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: خط تلفن ارتباطی ۱۵۰۴ در تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش مردم در ارتباط با هرگونه تخریب، تجاوز به عرصه‌های ملی و یا وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی‌ست.

کد خبر : ۳۱۴۶۰۵