خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در جلسه شورای پدافند غیر عامل

ارتقای تشکیلاتی برای سازمان پدافند غیرعامل در دستور کار است

استاندار اصفهان گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم به هزینه کردن دو درصد از اعتبارات خود در طرح‌های پدافند غیرعامل هستند.

به گزارش ایلنا، رسول زرگرپور در جلسه شورای پدافند غیر عامل گفت: طبق مصوبهٔ امسال مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند دو درصد از اعتبارات تملک دارایی خود را در طرح‌ها و پروژه‌هایی که در رابطه با طرح‌های پدافند غیرعامل است، هزینه کنند.

رسول زرگرپور در جلسهٔ شورای پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: در چند سال اخیر مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی را در مقولهٔ پدافند غیرعامل داشته‌اند و بخش عمدهٔ این تاکیدات هم به شرایط منطقه، دشمنان نظام و طمعی که آن‌ها برای از بین بردن تاسیسات، اموال و سرمایه‌های این کشور دارند، بازمی گردد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه جدیدا هم ارتقای تشکیلاتی برای سازمان پدافند غیرعامل در دستور کار قرار گرفته است، اظهارداشت: حکم رئیس سازمان توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده که قبلا در این سطح نبود و این نشان دهندهٔ اهمیتی است که این کار حیاتی دارد.

زرگرپور به بیان موضوعات مطرح شده در شورای پدافند غیر عامل پرداخت و گفت: شرح خدمات طرح جامع پدافند غیر عامل استان تهیه شده است که در حال حاضر در مرحلهٔ انتخاب مشاور ذیصلاح هستیم و طی یکماه آینده مطالعات این طرح شروع خواهد شد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: طرح جامع پدافند غیر عامل استان یک نیاز حیاتی و یک ضرورت اساسی برای استان است چرا که در استان سرمایه‌های وسیع و هنگفتی وجود دارد و صیانت و حفاظت از آن‌ها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه تاکنون سه قرارگاه برای پدافند غیرعامل در استان ایجاد شده است، اظهارداشت: قرارگاه مربوط به مسائل سایبری، قرارگاه مربوط به مسائل زیستی و قرارگاه مربوط به مسائل پرتوی ایجاد شده است و در سال گذشته نیز اولین مانور پرتوی هسته‌ای در استان اصفهان برگزار گردید که بسیار هم تاثیرگذار بود.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه امسال هم ایجاد قرارگاه پدافند شیمیایی ابلاغ شده است، عنوان نمود: با مجموعهٔ کارخانجات شیمیایی و نظامی که در منطقه وجود دارد این مقوله برای استان اهمیت دارد و امیدواریم طی دو ماه آینده برنامهٔ اجرایی پدافند شیمیایی استان تدوین شود که این امر نیز بسیارمهم و اساسی است.

وی یکی از مشکلاتی که در رابطه با پدافند غیر عامل وجود دارد را مشکلات منابع عنوان کرد و افزود: ‌ طبق مصوبهٔ امسال مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند دو درصد اعتبارات تملک دارایی خود را در طرح‌ها و پروژه‌هایی که در رابطه با طرح‌های پدافند غیرعامل است، هزینه کنند.

زرگرپور با بیان اینکه این امر حتما یک گشایش خوبی در اجرای طرح‌ها خواهد داشت، گفت: از همهٔ مسئولان دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی درخواست می‌کنم که هر چه سریع‌تر برای هزینه کرد این دو درصد اعتبارات در رابطه با طرح‌های پدافند غیرعامل آن دستگاه برنامه ریزی کنند.

کد خبر : ۳۱۴۸۷۷