خبرگزاری کار ایران

در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان مطرح شد

فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی روز به روز تشدید می‌شود

بیست و نهمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با تصویب نهایی ۱۹ مصوبه در بخش بررسی موانع و راهکارهای توسه بخش تعاون برگزار شد.

به گزارش ایلنا، «رسول زرگرپور» استاندار اصفهان در این جلسه گفت: انتظاراتی که مقام معظم رهبری از بخش تعاون دارند با آنچه که امروز شاهد آن هستیم تفاوت دارد و بخش تعاون نیاز به رویکرد و سیاست‌های جدید دارد تا بتواند به اهداف مورد نظر دست یابد.

وی اظهار کرد: در سفر وزیر کشور به اصفهان آخرین وضعیت اقتصادی استان به ایشان ارایه گردید و در جلسه شورای اداری و دیگر جلسات عمدهٔ مباحث مطرح شده در خصوص تشریح وضعیت اقتصادی بود.

استاندار اصفهان افزود: در این جلسات از وزیر کشور درخواست شد در اولین گزارشی که در خصوص سفر به اصفهان به هیات دولت ارایه می‌دهند صرفا به مسایل اقتصادی استان بپردازند.

زرگرپور از اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خواست کرد تا هر چه سریع‌تر گزارشی در رابطه با فرصت‌ها و تهدیدهای اقتصادی استان و راهکارهای پیشنهادی با توجه به شرایط استان تهیه و ارایه دهند.

زرگرپور با بیان اینکه پیشنهاداتی نیز در این گزارش ارایه می‌شود، اظهار امیدواری نمودکه بخشی از این پیشنهادات اجرایی و مصوب شود و در رابطه با مسایل اقتصادی استان گشایش‌های خوبی صورت گیرد.

وی به مشکلات بخش تعاون اشاره کرد و افزود: سال گذشته در هفتهٔ تعاون از فعالان این بخش درخواست شد که مشکلات بخش تعاون را در قالب یک بسته به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوص ارایه دهند تا بتوانیم معضلات، موانع و راهکارهای آن‌ها را بررسی کنیم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: این بسته با ۲۷ مانع ارایه شد که ۱۹ مورد از آن‌ها امروز به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه بخش تعاون خواستار برخورداری از مزیت‌های ویژه‌ای است، تصریح کرد: ‌ بخشی از این مزیت‌ها در قوانین دیده شده است و بخشی نیز باید پیشنهاد شود تا پس از بررسی به تصویب برسد.

زرگرپور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور تاکید دارند، گفت‌: رسیدن به این هدف مستلزم تلاش‌های بیشتر است و باید پیشنهادات کلان و آینده نگری وجود داشته باشد و در حال حاضر این پیشنهادات ما را به این هدف نخواهد رساند.

فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی روز به روز تشدید می‌شود

«سیدعبدالوهاب سهل آبادی» رییس اتاق و دبیر شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در این جلسه گفت: فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی روز به روز تشدید می‌شود و شاهد تعطیلی این واحد‌ها یکی پس از دیگری هستیم.

وی افزود: انتظار جامعه تولید و صنعت از دولت این است که در شرایط رکود فشار مضاعفی بر واحد‌ها وارد نسازد تا آنان بتوانند این دوره سخت را پشت سر بگذارند.

وی شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان را منظم‌ترین شورای گفتگو کشور برشمرد و گفت: حضور منظم استاندار در این شورا نشان از توجه ویژه مسوولین استان نسبت به مسایل اقتصادی است.

سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتاق بازرگانی در کنار اتاق‌های اصناف و تعاون تلاش می‌کند زمینه بهبود فضای کسب و کار برای فعالان اقتصادی را فراهم سازند.

وی تاکید کرد: شرکت‌های تعاونی می‌توانند نقش مهمی در اقتصاد استان اصفهان ایفا کنند و از این رو شورای گفتگو طی سه جلسه به مسایل و مشکلات این شرکت‌ها پرداخت.

«حمیدرضا فولادگر» رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی در این جلسه از اهمیت بخش تعاون در قانون اساسی خبر داد و گفت: در ماده ۸، ۹ و ۱۰ اصل ۴۴ قانون اساسی بر نقش شرکت‌های تعاونی در اقتصاد کشور اشاره و مورد حمایت قرار داده است.

نظارت بر سازمان نظام مهندسی ساختمان تقویت شود

«ناصر موسوی لارگانی» رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه خواستار نظارت بر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از سوی شهرداری‌های و دهیاری‌ها شد و گفت: بیش از ۹۰ درصد ساختمان‌ها بر اساس پروانه ساختمانی شهرداری‌ها ساخته نمی‌شود و سازمان نظام مهندسی نظارتی بر عملکرد اعضای خود نمی‌کند.

وی افزود: اغلب ساختمان‌ها به دلیل رعایت نکردن اصول ساختمانی در کمیسیون‌های شهرداری جریمه می‌شوند.

کد خبر : ۳۱۴۸۹۲