خبرگزاری کار ایران

شهر زیرزمینی نوش آباد در روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل است

مدیر شهر زمینی نوش آباد از تعطیلی این مجموعه باستانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

«عباس شافعی» روز سه شنبه در گفت‌و‌گو باخبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل اظهار داشت: این اقدام برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن آیین‌های عاشورایی در شهر نوش آباد انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آیین‌های ویژه هشتم و یازدهم محرم در این شهر، از گردشگران برای حضور در این مراسم‌های ویژه مذهبی دعوت کرد.

شافعی با بیان اینکه نوش آباد به شهر آیین‌های عاشورایی شهرت یافته است، افزود: هر سال در روز هشتم محرم آیین خیمه کوبی و در عصر روز یازدهم محرم یک روز پس از واقعه عاشورا نیز مراسم خیمه برداری و در روز دوازدهم محرم مراسم تعزیه خوانی برگزار می‌شود.

شافعی خاطرنشان کرد: در روز تاسوعا، آیین‌های سقاخوانی و سینه زنی و صبح روز عاشورا نیز تعزیه خوانی در شهر نوش آباد برگزار می‌شود و گردشگران می‌توانند از این مراسم‌های مذهبی بهره ببرند.

شهر تاریخی نوش آباد که در پنج کیلومتری شمال کاشان قرار گرفته از جمله مناطقی است که به همراه نیاسر و قمصر بعد از نابودی تمدن سیلک مورد توجه ساکنان این منطقه قرار گرفت.

مجموعه شهر زیرزمینی، مسجد جامع، آب انبار چاله سی، قلعه سی زاد، بقعه امام‌زاده محمد (ع)، مسجد عتیق و پل اسحاق از جمله آثار تاریخی شهر نوش آباد است.

این شهر تاریخی از جمله پنج شهر کوچک گردشگری است که به علت قرار گرفتن در مسیر ترانزیت شمال به جنوب و نزدیکی آن با شهر کاشان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

شهر نوش آباد با ۱۲ هزار نفر جمعیت از توابع آران و بیدگل در سه کیلومتری این شهرستان قرار دارد.

کد خبر : ۳۱۵۱۸۴