خبرگزاری کار ایران

از آبان امسال

نظام پرداخت متمرکز حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی اجرایی می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: از آبان ماه جاری، نظام عادلانه پرداخت متمرکز حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان نیز محقق می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی اصغر دادخواه افزود: سازمان تامین اجتماعی با هدف ارتقاء رضایتمندی مستمری بگیران و به منظور متمرکز کردن پرداخت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان و همچنین برقراری عدالت نسبی و رفتار یکسان در پرداخت حقوق بازنشستگان این طرح را اجرا می‌نماید.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد بازنشستگان، مستمری خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند افزود: پرداخت مستمری بازنشستگان بر اساس حرف الفبای نام خانوادگی از پنجم هر ماه آغاز و تا ۲۵‌‌ همان ماه کلیه حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح نظام عادلانه پرداخت هر بازنشسته در هر ماه ۳روز بعد از دریافت موعد اولیه پرداخت حقوق خود می‌تواند مستمری خود را دریافت کند.

وی به عنوان نمونه گفت: فردی که اول نام خانوادگی آن الف بوده در طرح قبلی پنجم هر ماه مستمری خود را دریافت می‌نموده که از آبان ماه جاری سه روز بعد یعنی هشتم آبان و در ماه بعد یعنی آذر ماه یازدهم آذرماه و تا همین ترتیب تا اسفندماه که در بیستم اسفند می‌باشد حقوق خود را دریافت می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: از فروردین سال ۹۵ به بعد کلیه بازنشستگان و مستمری بگیران از ۲۰ لغایت ۲۷ هرماه حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

علی اصغر دادخواه ادامه داد: اطلاع رسانی از زمان دریافت حقوق به بازنشستگان همچنین از طریق ارسال عدد روز دریافت حقوق خود به سامانه ۱۰۰۰۱۴۲ امکان پذیر می‌باشد.

وی گفت: به عنوان نمونه مستمری بگیری که حقوق خود را بر اساس حروف الفبا در روز دوازدهم هر ماه دریافت می‌کند با ارسال عدد ۱۲ و دوازده به سامانه ۱۰۰۰۱۴۲ از زمان دریافت حقوق خود تا پایان اجرای طرح مطلع خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به جدول نظام پرداخت حقوق متمرکز بازنشستگان، افرادی که از تاریخ ۲۰لغایت ۲۵ هرماه حقوق دریافت می‌کنند بدون تغییر در زمان بندی حقوق خود را دریافت خواهند نمود.

وی ادامه داد: در ایام تعطیل حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران یک روز قبل به حسابشان واریز می‌شود.

دادخواه با بیان این مهم که هم اکنون در استان اصفهان ۲۱۰هزار نفر مستمری بگیر وجود دارد گفت: این تعداد با احتساب خانواده بازنشستگان ۴۹۰هزار نفر می‌باشند که ماهیانه بالغ بر ۲۴۰میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان استان اصفهان پرداخت می‌شود.

وی افزود: متوسط حقوق بازنشستگان در استان اصفهان ۱۱میلیون ریال می‌باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه این سازمان هیچ مشکلی در تامین منابع مالی پرداخت حقوق بازنشستگان ندارد گفت: با اجرای طرح پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان و شناسایی همپوشانی‌های حقوق و مزایای آنان، سازمان گامی موثر را در تحقق عدالت اجتماعی برداشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در ادامه با اشاره به پوشش ۶۵درصد جمعیت استان از حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: هم اکنون بیش از ۳میلیون و ۳۰۰هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره می‌گیرند.

دادخواه با اشاره به رکود حاکم بر صنایع به ویژه خودرو سازان و قطعه سازان در استان اصفهان گفت: امسال شاهد افزایش مقرری بگیران بیمه بیکاری از ۱۶هزار و ۴۰۰نفر در اسفند ماه گذشته به ۱۷هزار و ۷۰۰نفر در شهریور ماه سال جاری بوده‌ایم.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان ماهیانه بالغ بر ۹ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

کد خبر : ۳۱۵۲۲۱