خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان

زنجان دارای رتبه پنجم ایجاد اشتغال در کشور است

استان زنجان، واحدهای کوچک را نیازمند توجه در راستای اشتغالزایی برشمرد و گفت: استان دارای رتبه پنجم ایجاد اشتغال در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، جمشید انصاری استاندار زنجان، شامگاه دیروز چهارشنبه (۲۹مهر) در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای فعالیت گسترده در جامعه است اظهارداشت: این وزارت باید دارای مقرراتی در راستای تسهیل اشتغال در جامعه باشد.

استاندار زنجان، با بیان اینکه افزایش ظرفیت واحد‌های موجود و به بهره برداری رسیده از جمله اهداف ما در این زمینه بوده است، خاطر نشان شد: ما دارای نیروی کاری کشاورزی با نرخ بالا هستیم، ولی در بخش خدمات نیازمند توسعه و گسترش در استان هستیم.

انصاری، در ادامه با اشاره به تکمیل طرحهای اقتصادی استان در راستای اشتغالزایی بیشتر از پیش، تصریح کرد: استان زنجان در نرخ بیکاری شهری و جوانان دارای اقدامات با نتایج مطلوب در سطح کشور بوده است.

مقام عالی دولت در استان، در بخشی از سخنان خود، الویت دادن به اشتغال را مهم ارزیابی کرد وگفت: ایجاد مهارت برای فارغ التحصلان حائز اهمیت است.

استاندار زنجان، اهتمام به راه اندازی واحد‌های کوچک را مهم عنوان کرد وگفت: در اعطای تسهیلات باید زمینه تسهیل در جامعه ایجاد شود.

مقام عالی استان، واحدهای کوچک را نیازمند توجه در راستای اشتغالزایی برشمرد و یادآورشد: استان زنجان دارای رتبه پنجم در سطح کشور در زمینه اشتغال است.

احمد غریوی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، نیز با ارائه گزارش از حوزه‌های مختلف در استان، گفت: نرخ بیکاری استان در مقایسه با میانگین کشوری کمتر بوده است.

غریوی، شاخص نرخ مشارکت اقتصادی استان را در سال ۹۴-۹۳ دارای سیر صعودی برشمرد وگفت: سهم شاغلین در حوزه‌های مختلف را یادآورشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، با اشاره به اینکه اشتغال در بخش صنعت استان ۳۳درصد می‌باشد، تصریح کرد: د راین راستا درمقیاس کشوری در سال ۹۴ به سال۹۳ شاهد بیشترین سهم رشد در بخش خدمات را در استان بودیم.

غریوی، با بیان اینکه سیاست این بخش در گسترش بخش خدمات بوده است، اظ‌ها رداشت: تسهیل در ایجاد و توسعه مشاغل خدماتی درالویت بوده است.

این مقام مسئول دراستان زنجان در ادامه با اشاره به وجود ۱۴ مرکز کاریابی دراستان یادآورشد: در آینده نزدیک این تعداد به ۲۰مورد خواهد رسید.

وی، با اشاره به کمیسیون کارگری استان خاطر نشان شد: کمیته‌ای پیشگیری از تنشهای محیط کاری در استان تشکیل برای رصد کردن مشکلات کاری وکارگزی در واحدهای تولیدی برای جلوگیری از بروز مشکلات تشکیل شده است.

محسن علیمردانی، نماینده مردم زنجان در مجلس، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به پتانسیلهای مطلوب استان، گفت: در حوزه سرمایه گذاری و تولید استان نیازمند اقداماتی است.

وی، با بیان اینکه بیمارستان امام حسین زنجان علیرغم ظرفیت بالغ بر ۲۰۰تختخوابی در نظر گرفته شده بود در حال حاضر با کمتر از آن ظرفیت در حال فعالیت است که نیازمند حمایت در این زمینه است.

علیمردانی، با بیان اینکه در مسائل کارگری شاهد تبعیض هستیم اظ‌ها رداشت: در خصوص بودجه اشتغال در سالجاری با افزایش ۴ برابری جزو اقدامات بی‌نظیر بوده است که انتظار می‌رود این بودجه در اختیار این حوزه قرار گیرد.

همچنین محمد اسماعیلی دیگر نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه در بخش اشتغال کشور دچارمشکل هستیم، اظ‌ها رداشت: امروزه خانواده‌ها دراین خصوص به شدت تحت فشارهای اقتصادی هستند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید شاهد ارائه راهکارهای مطلوب در راستای اقتصاد مقاومتی باشیم، تصریح کرد: تلاش مضاعف مسئولین دراین زمینه حائز اهمیت است.

وی، با اشاره به تعطیلی واحد‌های تولیدی دراین راستا خاطر نشان شد: عزم ملی دراین زمینه ملی در راستای تولید می‌تواند موثر باشد.

اسماعیلی، توجه به قشر آسیب پذیر جامعه را مهم ارزیابی کرد وگفت: امروز این قشر باید مورد توجه مسئولین باشد.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان نیز با اشاره به وضعیت صنعت و معدن بعنوان یکی از بخشهای مهم در اشتغال کشور و استان افزود: استان زنجان داری رتبه ۱۴ کشوری در این زمینه است.

فغفوری بخش اشتغال در حوزه صنعت استان را ۳۷هزار برشمرد وگفت: در صدد راه اندازی و نگاه ویژه به راه اندازی واحد‌های راکد هستیم.

وی، با بیان اینکه بر اساس برنامه راهبرد استانی در صدد تولید سرمایه گذاری صنعتی استان با رقم مطلوب در سالجاری بودیم، افزود: بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و پروژه‌های بالای ۸۰ درصد فیزیکی دراستان داریم.

 فغفوری در این زمینه اضافه کرد: مجموع اشتغال ۱۴۰۰نفر با این مبلغ بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان، پایش وضعیت واحدهای تولیدی را ۲۴ درصد عنوان کرد وگفت: در شرایط فعلی پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در الویت ما بوده است که در حال حاضر داری ۳۵طرح دراین راستا هستیم.

ولی ا... ایمانی، فرماندارشهرستان ابهرنیز با اشاره به اینکه حدود ۲۰ درصد واحد‌های صنعتی استان در شهر ستان ابهر قرار دارد، افزود: اکثر واحد صنعتی داری مشکلاتی درزمینه سرمایه در گردش هستند که کارگران و نیروی کار را نیز در روابط کاری دچارمشکلات می‌کند.

ایمانی، با بیان اینکه نیروهای زیادی به صورت قراردادی دراین واحد‌ها تولدی کار می‌کنند، افزود: در صدد حل مشکلات تعدیل نیرو‌ها هستیم.

فرماندار شهرستان ابهر، در پایان سخنان خود، با اشاره به وضعیت بحرانی برخی واحد‌ها وقرار گیری این واحد‌ها در آستانه ورشکستگی، اظهارداشت: با ورود برخی سرمایه گذاران در حوزه‌های تولید واقتصاد می‌توان در جلوگیری ار بروز برخی مشکلات درحوزه اشتغال اقداماتی انجام دا

کد خبر : ۳۱۵۶۴۶