خبرگزاری کار ایران

حضور ده مسلمان تازه شیعه شده خارجی در عزاداری حسینیه اعظم زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، از حضور 10 نفر از مسلمانان تازه شیعه شده خارجی در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضور ده نفر از مسلمانان تازه شیعه شده خارجی در دسته حسینه اعظم زنجان، گفت: امروز همزمان با تاسوای حسینی و برگزاری بزرگ‌ترین گردهمایی و مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان ده نفر از تازه شیعه شدگانی که هم اکنون به عنوان پژهشگر در جامعه المصطفی تهران فعالیت می‌کنند، برای حضور در این دسته وارد زنجان شده‌اند.

 مقدم، با بیان اینکه به دلیل شهرت جهانی یافتن دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، گفت: هر ساله ۱۰‌ها نفر از مسلمانان علاقه‌مند به مکتب امام حسین (ع) وارد زنجان می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه این پژوهشگران تازه شیعه به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در این مراسم حضور می‌یابند، تاکید کرد: این اقدام گامی در مسیر اشاعه و ترویج فرهنگ صحیح عزاداری در میان تمام مسلمانان جهان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در این زمینه ادامه داد: دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان نمادی از وحدت و انسجام و عزاداری شایسته شیعیان محسوب می‌شود و این رسم ارزشمند باید به همه مسلمانان و شیعیان معرفی شود.

وی در پایان سخنان خود افزود: این تازه شیعه شده‌ها سه خانواده اهل کشور آلبانی، بنگلادش و نیجریه هستند و صبح امروز وارد زنجان شده‌اند.

کد خبر : ۳۱۵۷۱۳