خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ورزش و جوانان لامرد اعلام کرد

پروژه‌های ورزشی لامرد با اعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد تومان در حال ساخت است

رئیس اداره ورزش و جوانان لامرد گفت: هم‌اکنون پروژه‌های استخر سرپوشیده لامرد، سالن ورزشی شهدای رمضان، سالن ورزشی بانوان، زمین چمن مصنوعی روستای چهارطاق با اعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد تومان در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، سید عبدالوهاب احمدی زاده رئیس اداره ورزش و جوانان لامرد ضمن تقدیر و تشکر از همکاری هیئت‌های ورزشی در هفته تربیت‌بدنی گفت: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، توسعه ورزش‌های همگانی در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است.

وی با حضور در جمع خبرنگاران بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان به دنبال آن است تا بیشترین اعتبارات را از ورزش‌های حرفه‌ای به ورزش‌های همگانی اختصاص دهد چراکه سرانه‌ای برای افراد عادی در زمینه ورزش وجود ندارد و به همین دلیل مردم از تحرک افتاده‌اند و امروز با بیشتر مشکلات روانی و اجتماعی در جامعه روبرو هستیم.

احمدی زاده تصریح کرد: هر ورزشی که جنبه قهرمانی ندارد و افراد زیادی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد را ورزش همگانی می‌گویند.

رئیس اداره ورزش و جوانان لامرد ادامه داد: لیگ فوتبال جوانان، فوتسال خواهران، جشنواره ژیمناستیک خواهران و برادران، پیاده‌روی خانوادگی، همایش کوه‌پیمایی، دوچرخه‌سواری بانوان و آقایان و... از برنامه‌های اجراشده در هفته تربیت‌بدنی بود و همچنین مسابقات والیبال و تعدادی برنامه‌های دیگر مربوط به این هفته در بعد از دهه محرم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تعداد 31 هیئت ورزشی آقایان و 14 هیئت ورزشی بانوان در لامرد فعالیت دارند.

احمدی زاده در پاسخ به اینکه وزارت ورزش چه برنامه‌های برای جوانان دارد، گفت: حوزه جوانان بسیار گسترده است و وزارت ورزش برنامه دارد تا با افزایش سمن‌ها و فعالیت جوانان، مشارکت اجتماعی را بالا ببرد.

وی خواستار ورود جوانان به سمن‌ها شد و گفت: هدف از ایجاد سمن‌ها، افزایش مشارکت جوانان در فعالیت‌های اجتماعی است و دولت اعتبارات خوبی را به طرح‌های تصویب‌شده سمن‌ها در کارگروه استانی، اختصاص می‌دهد.

رئیس اداره ورزش و جوانان لامرد اظهار کرد: هم‌اکنون پروژه‌های استخر سرپوشیده لامرد، سالن ورزشی شهدای رمضان، سالن ورزشی بانوان، زمین چمن مصنوعی روستای چهارطاق با اعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد تومان در حال ساخت است.

وی گفت: ورزشکاران با توانایی که داشته‌اند به مسابقات کشوری راه پیداکرده‌اند اما به خاطر نبود اسپانسر نتوانستیم به مراحل بعدی مسابقات ورود پیدا کنیم.

احمدی زاده در پاسخ به اینکه چرا آموزش رایگان در حوزه ورزش اجرا نمی‌شود، گفت: دولت اماکن ورزشی را به بخش خصوصی واگذار کرده است و بودجه‌ای برای برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان در نظر نگرفته است.

به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان، ورزشکاران لامردی موفق به کسب 12 مدال کشوری و 91 مدال استانی و یک قهرمانی آسیا و یک قهرمانی جهان در سال گذشته شدند و همچنین 5 نفر به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند و 2 نفر هم به مسابقات برون‌مرزی اعزام شدند.

وی با بیان افتخارات ورزشکاران لامردی در سال جاری گفت: امسال ورزشکاران، مقام سوم جهانی تنیس روی میز، مقام قهرمانی کشتی پیشکسوتان جهان، مقام سوم اسکیت کشوری و 6 مدال ووشو در حوزه‌های بانوان و آقایان را کسب کردند.

در ادامه این نشست حمزه زائری مسئول هیئت‌های ورزش همگانی لامرد با تقدیر و تشکر از خبرنگاران فعال در حوزه ورزش اظهار داشت: مردم، شرکت‌ها و نهادها حدود 51 میلیون تومان در شش‌ماهه سال گذشته به ورزش‌های همگانی کمک کردند و توانستیم همایش‌های بزرگ پیاده‌روی و کوه‌پیمایی و همچنین برنامه‌هایی را در سایر رشته‌های ورزش‌ همگانی اجرا نمائیم.

کد خبر : ۳۱۶۰۰۹