خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان خبر داد

ثبت 131 حادثه در مهرماه سال جاری در کاشان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از 58 مورد آتش‌سوزی و 73 حادثه دیگر در مهرماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، سید مهدی مجدالاشرافی با اعلام این خبر افزود: علل حریق رخ‌داده شامل اتصالی برق، پرتاب جرقه و مواد آتش‌زا، پیک‌نیک و کپسول، نشت گاز، افروختن عمدی آتش و ریختن مواد نفتی و مشتعل کردن آن، بالا بودن حرارت محیط و انتقال آن بوده است.

مجدالاشرافی خاطرنشان کرد: مأموران آتش‌نشانی این شهرستان در 73 مورد حادثه جداگانه شامل آسانسور و بالابر، سقوط، اشیاء حلقوی، چاه، نشت گاز، محبوسی (بازنمودن درب منزل و خودرو)، حیوانات وحشی و موذی، آب افتادگی، باد و قطع درختان، تصادف و واژگونی خودرو حضور یافته و ضمن امدادرسانی، شهروندان را از خطرات ناشی از این حوادث نجات داده‌اند.

وی افزود: بیشترین آمار حریق در مهر سال جاری در واحدهایی با کاربری منزل مسکونی، تجاری، وسایل نقلیه، انبار رخ‌داده که آتش‌نشانان در این مدت 55 نفر را در این حوادث نجات داده‌اند.

وی در خاتمه گفت: 70 نفر از کارکنان سازمان آموزش‌های درون‌سازمانی را طی کرده و همچنین در راستای پیشگیری از بروز حوادث و سوانح مختلف 3190 نفر از دانش آموزان (پیش‌دبستانی 140 نفر، ابتدایی 1420 نفر، راهنمایی 260 نفر، دبیرستان 1370 نفر) آموزش‌های ایمنی را فراگرفته‌اند.

کد خبر : ۳۱۶۰۴۷