خبرگزاری کار ایران

در هشتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان مطرح شد

تشکیل کارگروه ویژه اتاق اصفهان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی

رییس اتاق اصفهان گفت: کارگروه ویژه جذب سرمایه‌گذاری خارجی با حضور جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق اصفهان تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، «سید عبدالوهاب سهل آبادی» در هشتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان  با اشاره به پروژه سرمایه گذاری  سیب سمیرم توسط یک شرکت هنگ کنگی گفت:اتاق اصفهان با دعوت از شرکت های سرمایه گذاری خارجی و ارایه فرصت های سرمایه گذاری به آنان تلاش می کند حجم سرمایه گذاری خارجی در استان را افزایش دهد. 

رییس اتاق اصفهان با اشاره به تشکیل شورای اداری استان با حضور وزیر کشور اشاره کرد و گفت:دراین جلسه مشکلات  بخش خصوصی استان اصفهان به صورت شفاف به اطلاع مسوولین کشوری قرار گرفت و مقرر شد وزیر کشور  در جلسه هیات دولت گزارشی از وضعیت صنعت استان به اطلاع  رییس جمهور و وزرا  برساند.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون امور اجتماعی اتاق اصفهان و پرداختن به مسایل و مشکلات اجتماعی با همکاری سازمان های مسوول گفت:اقتصاد استان با بخش های فرهنگی و اجتماعی  ارتباط مستقیم دارد و برای توسعه اقتصادی باید همزمان شاهد توسعه بخش اجتماعی و فرهنگی باشیم .

نحوه برخورد و ارتباط با هیات های خارجی باید آموزش داده شود

«محمود اسلامیان»نایب رییس اتاق اصفهان  در این جلسه خواستار تشکیل کارگروهی از هیات نمایندگان با هدف بررسی راههای جذب سرمایه گذاری خارجی شد و گفت:تشکیل یک تیم  کارشناسی در بخش بین الملل می تواند علاوه بر آموزش فعالان اقتصادی در نحوه برخورد  با هیات های خارجی ،زمینه جذب فرصت های سرمایه گذاری و تجاری را نیز  فراهم کند. 

اطلاعات و آمار فرصت های سرمایه گذاری در اختیار هیات های تجاری  قرار گیرد

«محسن پورسینا»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه خواستار  تشکیل جلسات کارشناسی قبل از ورود هیات های تجاری خارجی با هدف هماهنگی و ارایه اطلاعات  ،شد و گفت:مهمترین گام در جذب سرمایه گذاری  خارجی ،اطلاعات  دقیق از وضعیت جاری است و اتاق می تواند در این زمینه نقش مهمی در جذب سرمایه گذاران خارجی ایفا کند.  

«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان  از  فعال شدن کمیته های ذیل کمیسیون سرمایه گذاری ،تامین ومالی و توسعه روابط خارجی اتاق خبر داد و گفت: این کمیسیون تلاش می کند که سرمایه گذاران داخلی  و خارجی را به اصفهان دعوت کند و فرصت های سرمایه گذاری و تجاری را در اختیار آنان قرار دهد.

از هیات های تجاری نهایت بهره برداری  صورت گیرد

«سید رسول رنجبران»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به حضور پرتعداد هیات های تجاری خارجی در اصفهان اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت پیش آمده برای توسعه اقتصادی استان نهایت انجام شود . 

وی خواستار تغییر ادبیات جذب سرمایه گذاری خارجی در استان اصفهان شد و گفت:تشکیل کارگروهی ویژه از هیات نمایندگان اتاق و بررسی راهکارهای  جذب سرمایه گذاری خارجی می تواند گامی موثری در این مسیر باشد.

«مرتضی بیشه»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان خواستار مطالعه بر روی هیات های تجاری خارجی قبل از سفر به اصفهان  شد و گفت:ارایه اطلاعات مورد نیاز این هیات ها می تواند به بالا بردن اثربخشی این هیاتها منجر شود . 

«مسعود گلشیرازی»دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان خواستار تمرکز بر روی شرکت ها بیمه ایی خارجی جهت بیمه پروژه های سرمایه گذاری خارجی استان اصفهان شد و گفت:شرکت های بیمه ایی نقش مهمی در گارانتی سرمایه گذاری خارجی دارند. 

«محمد گوهریان»دبیرکل اتاق اصفهان در این جلسه ازامضای تفاهم نامه اتاق با دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف و سیاست های توسعه ای کشور مبنی بر همکاری بیشتر دانشگاه و صنعت و  به منظور رفع نیازهای کشور و اعتلای توانمندی های داخلی منعقد شد .

در ادامه این جلسه «علی کرباسی زاده»نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اصفهان به ارایه گزارش مطالعاتی در زمینه مزیت های گردشگری و برند شهری اصفهان پرداخت .
 

کد خبر : ۳۱۶۳۰۶