خبرگزاری کار ایران

اجرای فعالیت‌های انجمن پایشگران رویش سبز جنوب در ماه محرم

انجمن پایشگران رویش سبز جنوب ؛برنامه‌هایی را در ماه‌ محرم به منظور پاکیزه نگه داشتن محیط شهری و مهم تر از آن فرهنگ سازی در میان شهروندان اجرا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، انجمن پایشگران رویش سبز جنوب بیش از یک سال است که فعالیت خود را در حوزه زیست محیطی و برنامه‌های فرهنگی در شهرستان‌های لامرد و مُهر آغاز کرده است.

این گروه با انجام برنامه‌های همانند پاکسازی محیط زیست و نیز آبیاری درختان در چندین مرحله کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

انجمن رویش سبز جنوب برای محرم امسال برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته است و در این باره «عباس علیزاده» عضو هیئت مؤسس انجمن به ایلنا گفت: همزمان با آغاز محرم و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در شهر لامرد نیز طرح توزیع کیسه‌های زباله در بین خودروها را با این پیام زیست‌محیطی که «پلاستیک سر دنده، سطل زباله‌ی خودروی من است» را با دو هدف فرهنگ‌سازی و جلوگیری از ریختن زباله توسط شهروندان اجرا کردیم.

این فعال محیط‌زیست تصریح کرد و گفت: چهار هزار کیسه سر دنده در میان خودروها و مکان‌های مذهبی توزیع شد.

وی با بیان اینکه این طرح موجب جلوگیری از پرت کردن زباله‌ها به خیابان شده است، افزود: نصب بنرها در مکان‌های عمومی و به‌خصوص در حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی با این پیام که «شهر ما بدون زباله زیباتر است» از دیگر برنامه‌های انجمن در ماه محرم بود و در کنار آن پوسترهایی را به‌منظور فرهنگ‌سازی در میان خودروها و ایستگاه‌های صلواتی توزیع کردیم.

وی اضافه کرد: تعداد 50 پوستر با هماهنگی آموزش و پرورش در اختیار آموزشگاه های مختلف شهرستان قرار گرفت.

علیزاده در ادامه از تمامی اقشار مردم ، شهرداری ، سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش در اجرای این برنامه‌ها تقدیر  و تشکر کرد.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: مهم‌ترین اقدام اعضای انجمن؛ پاک‌سازی و جمع‌آوری زباله‌ها در روز تاسوعای حسینی در لامرد بوده است که امیدواریم این فعالیت‌ها با همکاری اعضای انجمن و نهادها در سال‌های آینده ادامه داشته باشد.

0-anj

1-an

2-anj

4-anj

5-anj

6-anj

7-anj

8-anj

10-anj

11-anj

9-anj

کد خبر : ۳۱۶۳۰۷