خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی

سارقان مسلح طلافروشی سردشت در کمتر از ۱۶ ساعت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: سارقان مسلح طلافروشی سردشت در کمتر از 16 ساعت دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، ناصر اصلانی ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات پلیس در جهت خدمات‌رسانی به مردم وظیفه قانونی و شرعی است و اگر پلیس این استان به توفیقاتی دست‌یافته به سبب حمایت مردم است.

وی ضمن تسلیت ایام محرم، افزود: مهمترین پیام عاشورا عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از فروعات دین اسلام است که اگر به درستی در جامعه انجام شود باعث می‌شود یک جامعه امن داشته‌باشیم.

اصلانی با اشاره به کاهش بیش از ۷۰ درصدی آمار نزاع و درگیری در دهه اول محرم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، گفت: این شعور و فهم بالای مردم است که سال به سال نظم و انضباط بهتر می‌شود و امسال تمام عزاداری‌ها بسیار منظم برگزار شد و فرهنگ عزاداری به خوبی رعایت شده‌بود.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در خصوص سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در شهر ربط شهرستان سردشت، اظهار کرد: ۲۹ مهر ماه سال جاری ساعت چهار بعد از ظهر طبق خبری که از سوی پلیس ۱۱۰ اعلام شد سه فرد نقاب‌دار به یک طلا فروشی در سردشت مراجعه و پس از اقدام به تخریب شیشه‌های مغازه، تمام طلاهای ویترین را جمع‌آوری کرده و با دو موتور سیکلت بدون پلاک اقدام به فرار می‌کنند.

وی ادامه داد: به دلیل وجود نقاب در چهره سارقان امکان شناسایی افراد وجود نداشت اما بلافاصله با اقدام فرمانده انتظامی سردشت تمام ورودی و خروجی شهر ربط بسته شد و بعد از یک ساعت گشت‌زنی و تحقیق از مردم مسیر دو موتور سیکلت یاد شده منتهی به جنگل ختم شد.

اصلانی تصریح کرد: پس از محاصره جنگل دو موتور سیکلت سارقین و همچنان سه دست لباس کشف شد و پلیس پی برد که سارقین می‌توانند در این اطراف باشند و ضمن اینکه نفر چهارمی نیز وجود داشته که با یک خودرو پژو ۴۰۵ در جنگل منتظر بقیه سارقین بوده‌است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی افزود: بلافاصله دو تیم از پلیس آگاهی استان به محل اعزام شدند و پس از بررسی‌ها دریافتند که آخرین مشتریان مراجعه‌کننده به طلافروشی پنج نفر خانم بودند که پس از تحقیقات صورت‌گرفته به دو نفر مظنون شدند و زمانی که به محل سکونت آنها مراجعه کردند مشخص شد که پس از سرقت به منزل برنگشته‌اند.

وی گفت: این موضوع سرنخ خوبی بود که با اطلاعات به دست آمده در فاصله کمی دو خانم بازداشت شدند و نهایتا اطلاعات سارقین اخذ شد و دو تن از سارقین اصلی دستگیر شدند و اعتراف کردند که همدست سوم آنها که اهل بانه بوده به همراه طلاها و یک قبضه اسلحه راهی بانه شده‌است.

اصلانی ضمن تشکر از پلیس استان کردستان اذعان کرد: با همکاری پلیس استان کردستان و آذربایجان‌غربی سارق سوم به همراه طلاهای مسروقه که ارزش آنها بیش از یک میلیارد ریال بود به همراه اسلحه کلاشینکف شبانه در شهرستان بانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ضمن هشدار به اصناف خصوصا طلافروشان، خاطرنشان کرد: سرقت از مکان‌هایی که فاقد دوربین مدار بسته باشد بیشتر است و باید تمام اصناف مغازه‌های خود را به دوربین و سیستم هشداردهنده مجهز کنند، علاوه بر این استفاده از شیشه‌های نشکن برای ویترین نیز می‌تواند در کاهش سرقت بسیار تاثیرگذار باشد.

کد خبر : ۳۱۶۳۲۵