خبرگزاری کار ایران

تعیین تکلیف زمین شهرکهای صنعتی سلطانیه، کهناب، دره لیک و ارمغانخانه

استاندار زنجان درخصوص زمین شهرکهای صنعتی سلطانیه، کهناب، دره لیک و ارمغانخانه، خواستار ارائه درخواست تغییر کاربری به کمیته مربوطه شد تا روال کارها سریع تر انجام پذیرد.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، جمشید انصاری استاندار زنجان در پنجمین جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان به گزارش ارائه شده سیستم بانکی استان از میزان تغییرات منابع و مصارف بانکهای استان اشاره نمود و گفت: رشد 13 درصدی مصارف در مقابل رشد 22 درصدی منابع نشان می دهد که بانکها در ارائه تسهیلات از میزان سپرده گذاریهای جذب شده با مشکلاتی مواجه هستند که باید بررسی و رفع شود.

انصاری،  جهت گیری سیستم بانکی استان را سازگار با سیاستهای توسعه دولت در استان زنجان دانست و اظهار داشت: افزایش تسهیلات در بخش خدمات و افزایش سرمایه در گردش بنگاههای اقتصادی کوچک از جمله سیاستهای توسعه ای ماست که در نظام بانکی استان نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی،  با اشاره به تصمیمات اخیر شورای پول و اعتبار کشور مبنی بر کاهش 3 درصدی اعتبارات بانک ها نزد بانک مرکزی در راستای اجرای سیاست خروج از رکود دولت خاطرنشان کرد: در حدود 6 هزار میلیارد ریال بابت سپرده های بانکهای استان نزد بانک مرکزی می باشد که 3 واحد درصد آن حدود 130 میلیارد تومان است که چنانچه به سیستم بانکی استان برگردد می تواند در ایجاد اشتغال و رونق تولید موثر باشد.

انصاری،  از بنگاههای اقتصادی بزرگ خواست تا منبع و تسهیلات مورد نیاز خود را از خارج استان تامین نمایند تا منبع محدود استانی در اختیار واحدهای اقتصادی کوچک بیشتری قرار گیرد.

در ادامه این جلسه استاندار زنجان با بیان اینکه ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری جهت گیری های اقتصادی در استان را تغییر خواهد داد، به تعیین چارچوب مشخصی در گزارشات دستگاههای اجرایی استان پرداخت و گفت: در گزارشات، دستگاههای اجرایی باید از مجموع برنامه های خود، بخش هایی را که در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است تقویت و برجسته سازی نمایند و برنامه های جدید دیگری متناسب با سیاستها در دستور کاری خود قرار دهند.

انصاری، در این راستا خاطرنشان کرد: دستگاههای استانی باید از مجموع سیاستهای ابلاغی، موارد مربوط به استان زنجان را جداسازی نموده و گزارش دهند.

مقام عالی استان همچنین درخصوص زمین شهرکهای صنعتی سلطانیه، کهناب، دره لیک و ارمغانخانه، خواستار ارائه درخواست تغییر کاربری به کمیته مربوطه شد تا روال کارها سریع تر انجام پذیرد.

وی، در پایان سخنان خود ، افزود: شهرکهای صنعتی استان از جمله زیرساختهایی است که طی سنوات آینده به نیاز های استان پاسخ خواهندداد.

کد خبر : ۳۱۶۵۸۵