خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر

عملیات اجرایی اورژانس هسته‌ای در استان بوشهر آغاز می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر گفت: به همت استاندار بوشهربا مذاکرات و تفاهم نامه‌های صورت گرفته با سازمان انرژی اتمی، اورژانس هسته‌ای در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی استانداری بوشهر، فتح الله حقیقی در نشست اعضای پدافند غیر عامل با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: هفته پدافند غیرعامل از چهارم تا دهم آبان ماه تعیین شده که یادآور نقش و اهمیت مکمل بودن پدافند غیرعامل با پدافند عامل است.

وی تصریح کرد: اولویت ما بر فرهنگ سازی، آموزش و آگاه‌سازی مخاطب، حرکت همسو و هماهنگ و هم‌افزایی دستگاه‌ها، تربیت منابع انسانی با تخصص بین رشته‌ای و اولویت به نگاه پدافند تخصصی در حوزه‌های هشت گانه سایبری، پرتوی، زیستی و اقتصادی از جمله سیاست‌های ما در حوزه پدافند غیرعامل است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تهدید شناسی پیش‌دستانه و مهندسی مجدد نظام جامع پدافند غیرعامل از دیگر سیاست‌های پیش‌روی گسترش پدافند غیرعامل دانست و عنوان کرد: با مذاکرات و تفاهم نامه‌های صورت گرفته با سازمان انرژی اتمی، اورژانس هسته‌ای در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

حقیقی از بومی سازی شده پدافند غیرعامل در استان بوشهر خبرداد و گفت: نقشه راه پدافند غیرعامل استان بوشهر توسط متخصصان این حوزه بومی سازی و تدوین می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه جایگاه پدافند غیرعامل استان بوشهر در کشور برتر است گفت: در سال گذشته استان بوشهر رزمایش پدافند پرتوی را برگزار کرد که امسال به عنوان استان برتر از استاندار بوشهر در پایان این هفته تجلیل می‌شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: پیگیری تقویت و نوسازی چارت اداره کل پدافند غیرعامل استان با توجه به ماموریت سنگین قرارگاه پدافند پرتوی رافع و واگذاری تجهیزات مورد نیاز کارگروه‌های تخصصی قرارگاه رافع در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

کد خبر : ۳۱۶۶۴۲