خبرگزاری کار ایران

صبح امروز

400 دانش‌آموز به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور اعزام شدند

صبح امروز چهارشنبه تعداد 400 دانش آموز دختر مدارس متوسطه بوکان به مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور در منطقه مرزی شهرستان پیرانشهر اعزام شدند.

صبح امروز چهارشنبه تعداد 400 دانش آموز دختر مدارس متوسطه بوکان در قالب اولین کاروان راهیان نور باحضور جانشین فرمانده سپاه بوکان، مدیر آموزش وپرورش، معاونین آموزشی و پرورشی، مسئول بسیج دانش آموزی و والدین دانش آموزان از سالن ورزشی سوم خرداد با 10 دستگاه اتوبوس عازم مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور در منطقه مرزی شهرستان پیرانشهر شدند. 

به گزارش ایلنا، احمد رحمانی مدیر آموزش وپرورش شهرستان بوکان در مراسم بدرقه اولین کاروان راهیان نور دانش آموزی گفت: اردوهای راهیان نور فرصتی مناسب برای تقویت روحیه ایثار و از خود گذشتگی دانش‌آموزان است.

وی افزود: آشنایی دانش آموزان با رشادت‌ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی، بازخوانی وصیت نامه ها و خاطرات شهدا و چگونگی انجام عملیات های این دوران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از اهداف اصلی اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی به این مناطق عملیاتی هستند.

رحمانی اضافه کرد: درسال‌تحصیلی جدید تعداد 1800 نفرازدانش آموزان مدارس متوسطه شهرستان بوکان عازم مناطق جنگی خواهند شد.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بوکان افزود: اردوهای راهیان نور ظرفیت و بستر مناسبی برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت است و در همین راستا اردوهای راهیان نور دانش آموزی بوکان در سه مرحله برگزار و بیش از 2 هزار دانش اموز به این مناطق اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: بیشتر شهدای جنگ تحمیلی را جوانان و نوجوانی تشکیل می دادند که برای دفاع از دین و میهن خود راهی جبهه های جنگ شده بودند و از این رو حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بهترین زمان برای کسب معارف الهی برای دانش آموزان به شمار می رود.

کد خبر : ۳۱۷۰۲۲