خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان

کالاهای لرستان به ۲۴ کشور جهان صادر می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از صادرات کالاهای این استان به ۲۴ کشور جهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، رضا صفی‌خوانی در حاشیه همایش روز ملی صادرات در جمع خبرنگاران  افزود: با توجه به سیاستگذاری که در پایان سال گذشته انجام شد برای ایجاد جهش در بحث صادرات اعلام شد میزان صادرات در سال ۹۴ باید به اندازه چهار سال گذشته باشد.

وی افزود: پیش بینی میزان صادرات محصولات لرستان در سال ۹۴ حدود ۲۸۰ میلیون دلار است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به عملکرد شش ماهه استان در بحث صادرات اشاره کرد و گفت: میزان صادرات استان طی شش ماهه اول امسال ۵۰ میلیون و ۳۷ هزار و ۴۴۴ دلار بوده است.
 
صفی‌خوانی با اشاره به اینکه میزان افزایش صادرات به لحاظ ارزی طی شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲۵ درصد بوده است اضافه کرد: در زمینه صادرات کالا از طریق گمرک لرستان و با تامین زیرساخت‌های گمرکی استان نسبت به سال گذشته با رشد ۴۴ درصدی مواجه بودیم.
 
وی تعداد کالاهای صادر شده از لرستان را حدود ۳۰ نوع اعلام کرد و افزود: مهمترین کالاهای صادر شده از لرستان شامل پودر کربنات کلسیم، میکروسیلیس، ظروف شیشه ای و محصولات کشاورزی بوده‌اند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه کالاهای استان به ۲۴ کشور هدف صادر شده، ادامه داد: بیشترین صادرات لرستان به کشورهای عراق، ترکیه و افغانستان بوده است.
 
صفی‌خوانی سهم بخش صنعت از صادرات استان در امسال را ۴۶ درصد اعلام کرد و افزود: در این راستا سهم بخش معدن ۳۳ درصد و سهم بخش کشاورزی استان ۲۱ درصد بوده است.

کد خبر : ۳۱۷۰۳۴