خبرگزاری کار ایران

با هدف بررسی ظرفیت‌های منطقه صورت گرفت

بازدید سرمایه‌گذران ژاپنی از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام

هیئتی مرکب از سرمایه‌گذاران ژاپنی به‌منظور شناخت ظرفیت‌های موجود صنعت پتروشیمی، با معاون مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، هیئتی متشکل از اعضای ارشد یک شرکت بازرگانی کشور ژاپن و طرف ایرانی آن‌ها، به دعوت اتاق بازرگانی آبادان از این منطقه بازدید نمودند.

این هیئت با هدف بررسی شرایط منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام جهت انجام فعالیت بازرگانی و تجاری، ضمن بازدید از شرکت‌های پتروشیمی مارون، امیرکبیر و بندر امام، جلسه‌ای با حضور فرماندار ماهشهر، معاون مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و تنی چند از مسئولین شهری در این شهرستان برگزار کردند.

معاون مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به شرایط مناسبی که در ایران به وجود آمده، خاطرنشان کرد: این شرایط باعث شده که فعالیت‌های خوبی به نفع مردم کشور ما و کشورهای دوست که بر اساس احترام متقابل و رعایت موازین بین‌المللی در اندیشه سرمایه‌گذاری هستند، انجام شود.

قاسم امیری تأکید کرد: اشتغال و سرمایه‌گذاری، از متغیرهای اساسی یک اقتصاد درحال‌توسعه است و رکود این دو مؤلفه به سود اقتصاد و جامعه‌ی هیچ کشوری نیست.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم سرمایه‌گذاری در ایران و خصوصاً در صنعت پتروشیمی، گفت: نیروی کار ورزیده، تحصیل‌کرده و فراوان و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری از سوی ما آماده است تا سرمایه و تکنولوژی طرف‌های وجه دیگر، این معادله‌ی اقتصادی را تکمیل کند.

امیری با تأکید بر تأمین نافع دو کشور با انجام همکاری متقابل تصریح کرد: در بسیاری از زیرساخت‌های تکنولوژی موجود در ایران، جای پای شرکت‌ها و برندهای ژاپنی دیده می‌شود که نوسازی و تجهیز ناوگان صنعت پتروشیمی، می‌تواند منافع دوجانبه را برای طرفین در بر داشته باشد.

وی با پیش‌بینی اینکه در ماه‌های آینده، شرکت‌های خارجی رقابت تنگاتنگی را برای ورود به عرصه پتروشیمی ایران خواهند داشت، افزود: کسانی در این رقابت برنده خواهند شد که از سرعت عمل بیشتری برخوردار بوده و بتوانند بسته پیشنهادی بهتری را ارائه نمایند.

کد خبر : ۳۱۷۰۸۹