خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل خانه مطبوعات مازندران:

خبرنگاران مازندران ساماندهی می‌شوند

مدیر عامل خانه مطبوعات مازندران گفت:مراحل ساماندهی خبرنگاران از ششم آبان ماه سال جاری آغاز و تا پایان وقت اداری 14 آبان به پایان می‌ رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، حسین قربانی، مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران در نشست با خبرنگاران خبرگزاری‌های استان از آغاز به کار ساماندهی خبرنگاران عضو خانه مطبوعات مازندران خبر داد و گفت: مراحل ساماندهی خبرنگاران از ششم آبان ماه سال جاری آغاز و تا پایان وقت اداری 14 آبان به پایان می‌رسد.

وی بابیان اینکه ساماندهی خبرنگاران به‌صورت جدی پیگیری خواهد شد، افزود: در طی 6 دوره از فعالیت خانه مطبوعات مازندران تاکنون 687 نفر اعم از خبرنگار و سایر مشاغل مرتبط با رسانه عضو خانه مطبوعات شدند.

قربانی با بیان اینکه با اجرای این طرح مقرر شد تا این تعداد را 300 نفر کاهش دهیم، اظهار کرد: همکاری تمام رسانه برای اجرای این طرح در استان امری ضروری است.

وی با بیان اینکه بر اساس تبصره 7 ماده 42 فصل پنجم اساس‌نامه خانه مطبوعات، اعضای اصلی و افتخاری آن ساماندهی می‌شوند، افزود: از صبح فردا فرم ساماندهی اعضای خانه مطبوعات به‌صورت فایل پی‌دی‌اف در سایت خانه مطبوعات قرار می‌گیرد.

قربانی ادامه داد: نشریاتی که دفتر مرکزی نشریه در استان قرار ندارد اعضای آن به‌عنوان اعضای افتخاری خانه مطبوعات محسوب می‌شوند.

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران اضافه کرد: بر اساس تبصره یک فصل 5 اساسنامه، خانه مطبوعات بعد از بررسی نهایی توسط هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان اسامی اعضای خانه مطبوعات در سایت آن خانه درج‌شده و برای آن‌ها کارت عضویت صادر می‌شود.

قربانی با بیان اینکه اعضای اصلی خانه مطبوعات حق شرکت در مجامع را داشته و حق رأی دارند و اعضای افتخاری فقط به عضویت این خانه درآمده و می‌توانند از امتیازات آن استفاده کنند.

وی در ادامه بیان داشت: پرداخت عضویت برای اعضای افتخاری الزامی نیست و بهره‌مندی این اعضا از تسهیلات این خانه با تصمیم هیئت‌مدیره همراه خواهد بود.

قربانی برخورداری از بیمه را از ملزومات عضویت در این خانه دانست و افزود: درصورتی‌که خبرنگار از رسانه محل فعالیت خویش بیمه نباشد باید در یکی از بیمه‌های هنرمندان، نویسندگان، مشاغل آزاد، مؤسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی به مدت حداقل یک سال سابقه بیمه داشته باشد.

وی با بیان اینکه خبرنگاری که از هر رسانه معرفی می‌شود باید سه ماه از مدت انتشار آن رسانه، سپری‌شده باشد، افزود: خبرنگارانی که در شهرستان فعالیت می‌کنند باید در همه شهرستان‌های محل فعالیت خود فرم را تکمیل و تحویل نماینده خانه مطبوعات همان شهرستان نمایند.

قربانی با بیان اینکه بعد از ساماندهی اسامی اعضای خانه مطبوعات مازندران در سایت این خانه به‌صورت نام و نام خانوادگی، نام رسانه، میزان سابقه بیمه و ... درج می‌شود، افزود: همچنین یک نسخه از اسامی اعضا این خانه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، معاونت مطبوعاتی کشور، خانه مطبوعات کشور و تمامی ادارات کل این استان ارسال می‌شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران داشتن حداقل مدرک تحصیلی برای عضویت در این خانه را دیپلم اعلام کرد و گفت: جهت عضویت در خانه مطبوعات مازندران داشتن اقامت در حوزه فعالیت و داشتن یک سال بیمه الزامی است.

وی افزود: خبرنگارانی که در خانه مطبوعات استان مازندران عضو شدند نمی‌توانند در خانه مطبوعات دیگر استان‌ها نیز عضو شوند و یا از دیگر استان‌ها نیز نمی‌توانند عضو خانه مطبوعات استان مازندران شوند.

وی با بیان اینکه جهت انجام ساماندهی ارائه 10 اثر از هر خبرنگار الزامی است، گفت: تمامی آثار ارائه‌شده جهت عضویت در این خانه باید با تائید مدیرمسئول و یا مدیرعامل رسانه و یا قید نام خبرنگار همراه باشد.

قربانی در ادامه از برگزاری جشنواره‌های تخصصی ویژه اصحاب رسانه این استان با عناوین، رسانه و حقوق شهروندی رسانه و دفاع مقدس، انرژی و رسانه و در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی همچنین از شرکت خانه مطبوعات مازندران برای اولین بار در نمایشگاه سراسری مطبوعات خبر داد.

کد خبر : ۳۱۷۱۰۸