خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد

افزایش معافیت‌های مالیاتی یکی از راههای جذب سرمایه‌گذاری‌ست

استاندار زنجان گفت: افزایش معافیت‌های مالیاتی یکی از راههای جذب سرمایه‌گذاری‌ست.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، جمشید انصاری، افزود: باید اختیارات ویژه‌ای به دولت قائل شد تا این برنامه‌ها را اجرایی کند.

انصاری در نوزدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان دولت فعالیت نمی‌کنند بلکه به عنوان نمایندگان مردم در مجلس فعالیت داشته و قوانین مختلفی را تصویب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اداره کردن یک مملکت دارای قوانین و برنامه‌های خاص خود است، گفت: گاهی اوقات بنا به این قوانین بخش‌هایی فشارهایی را متحمل می‌شود.

استاندار زنجان به نزدیک شدن به پایان برنامه توسعه پنجم کشور اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای برنامه توسعه پنجم در دوره زمانی تقویت یک بخش و تضعیف بخش دیگری است.

انصاری ، در این زمینه ادامه داد: بعضی از این قوانین اجرایی نشده و بعضی از قوانین نیز اختیارات خاصی به دولت می‌دهد.

وی با بیان اینکه کشورمان در آستانه تقویت برنامه توسعه ششم قرار دارد، ابراز داشت: این زمان بهترین فرصت برای برنامه‌ریزی برای دادن اختیارات به دولت در حوزه تولید است.

استاندار زنجان در ادامه بر لزوم جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف در سطح استان زنجان تاکید کرد و یادآور شد: به نظر می‌رسد برای تشویق سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار باید مشوق‌های قانونی قائل شد.

انصاری افزایش معافیت‌های مالیاتی را یکی از راه‌های جذب سرمایه گذاری اعلام کرد و افزود: باید اختیارات ویژه‌ای به دولت قائل شد تا این برنامه‌ها را اجرایی کند.

وی در ادامه به صادرات محصولات کشورمان به نقاط مختلف جهان اشاره کرد و اظهار داشت: به نظر می‌رسد در این زمینه بانک توسعه صادرات باید به یک اگزین بانک تبدیل شود.

استاندار زنجان در پایان سخنان خود اقزود: با برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه گام موثری در توسعه صادرات کشور برداشته می‌شود.

کد خبر : ۳۱۷۱۶۱