خبرگزاری کار ایران

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد

تحقق یک سوم درآمدهای روزانه مدیریت شهری

مدیردرآمدهای عمومی شهرداری مشهد گفت: متوسط درآمد روزانه شهرداری 7 میلیارد تومان است که با توجه رکود صنعت ساخت‌وساز یک سوم آن محقق می‌شود و اکنون تحقق درآمدهای روز شمار مدیریت شهری 45 درصد است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا بختیاری با بیان اینکه 70 درصد درآمدها از محل ساخت‌و سازها محقق می‌شود گفت: با توجه به رکود صنعت ساخت‌و ساز و فعالیت 30 درصدی این بخش اشتغال و فعالیت اقتصادی اولویت نخست مدیریت شهری‌ست و با تمهدیداتی در صنعت ساخت‌وساز لحاظ شده است سعی بر خروج این صنعت از رکود و مشکلات اخیر داریم و دراین خصوص تمامی مجتمع‌های تجاری که با کاربری تامین پارکنیک ایجاد شوند شامل تخفیف 20تا 15درصد کارشناسی می‌شوند و هزینه‌های کارشناسی آنان به 30 تا 35 درصد کاهش خواهد یافت.

بختیاری افزود: شهروندانی که تا پایان دی عوارض نوسازی و بهسازی ملک مسکونی خود را پرداخت کنند شامل 50 درصد تخفیف جرایم معوقه می‌شوند و همچنین خانواده‌های ایثارگر و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز از تخفیف 100 درصدی تخفیف جرایم برخوردار خواهند شد.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد گفت: مطالبات شهرداری در عوارض نوسازی از اشخاص حقیقی و حقوقی از 10 سال گذشته تاکنون به 110 میلیارد تومان رسیده است که 15 هزار نفر از این بدهکاران بالای یک میلیون تومان معوقه نوسازی دارند و 37 درصد بدهی‌های نوسازی شهر در حدود 40 میلیارد تومان را شامل می‌شود که می‌توانند از طریق پرتال شهرداری نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

بختیاری با بیان اینکه هزینه اداره و نگهداری شهر در سال گذشته هزار میلیارد تومان بوده است گفت: متاسفانه مجموع وصولی مدیریت شهری در سال گذشته حدود 50 میلیارد تومان بوده است که بیانگر این است که یک دهم از آنچه در امور جاری صرف می‌شود، در بودجه مصوب شهرداری محقق می شود.

بختیاری در خصوص پرداخت قبوض عوارض نوسازی و سالیانه شهری در سال جاری گفت: بودجه مصوب سال 94 در بخش عوارض نوسازی و شهری حدود 50 میلیارد تومان است که تاکنون 17 میلیارد آن محقق شده است و در عوارض خودروی 18 میلیارد مصوب شده است که عدم پرداخت به موقع عوارض در سال جاری شامل تخفیف 2 درصدی جریمه تاخیر می‌شود.

وی اظهار کرد: در چند سال اخیر70 میلیارد تومان چک برگشتی در سامانه پرداخت نقدی شهرداری ثبت شده است که در صورت پرداخت تا پایان آذر از معافیت خسارت تاخیر برخوردار می‌شوند.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی در مجموع بالغ بر دو هزار و 500 میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند که در حال پیگیری با 34 دستگاه و عقد تفاهم‌نامه هستیم که براساس پیش بینی‌های قانونی مبادلات منابع یا ملک انجام شود و ادرات و دستگاههایی که تاکنون در خصوص پرداخت بدهی به شهرداری اقدام به عقد تفاهم‌نامه نکردند عوارض و معوقات آنان به صورت روز شمار محاسبه می‌شود.

کد خبر : ۳۱۷۴۱۷