خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات وزیر بهداشت خبر داد

اختصاص بیش از 700 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان

معاون تحقیقات وزیر بهداشت از اختصاص در بیش از 700 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازجهرم، رضا ملک‌زاده در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش بنیان مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم در جمع خبرنگاران گفت: دولت یازدهم تسهیلات بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته که مبلغی بالغ بر 700 هزار میلیارد تومان از طریق صندوق نوآوری  تخصیص یافته و در این راستا ما تلاش کنیم سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر را فراهم کنیم زیرا این روشی است که در دنیا از جمله سنگاپور و هنگ کنگ جواب داده و دولت با همه مشکلات با اختصاص این اعتبارات  سعی دارد شرکت‌های دانش بنیان تشویق کند تا از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش‌های مختلف دانش بنیان سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های دانش بنیان در بخش دارویی کشور بیان کرد: اکنون در کشور برخی اقلامی که با مشکل  تولید داروهای خارجی مواجه بودند توسط شرکت‌های دانش بنیان متعدد در کشور تولید می‌شود و این داروها به بازار آمده و حتی این امر اشتغال خوبی نیز ایجاد کرده است.

ملک زاده افزود: فعالترین بخش شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور بخش سلامت است و ما 443 شرکت دانش بنیان داریم و امیدواریم درآینده نزدیک تا 1000 شرکت افزایش یابد.

معاون تحقیقاتی و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به فعالیتهای مراکز رشد سلامت در سطح دانشگاههای علوم پزشکی خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها از دل دانشگاهها به وجود می‌آید و وزارت بهداشت از این شرکت‌ها در جهت توسعه روز افزون تا بتوان بازار سلامت به سمت این شرکت‌ها سوق یابد و محصولات شرکت‌های دانش بنیان به فروش برسد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، اظهار کرد: شروع حرکت در زمینه توسعه فناوری سلامت با فعالیت خوب شرکت‌های دانش بنیان و انجام امور تحقیقاتی در بخش‌های مختلف این دانشگاه قابل تحسین است و بنده برای ادامه این حرکت آماده هرگونه همکاری و حمایت هستم.

کد خبر : ۳۱۷۴۷۶