خبرگزاری کار ایران

صبح امروز

وزیر صنعت،معدن و تجارت از پارس جنوبی بازدید کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از فازهای 17 و18 و برخی شرکت‌های پتروشیمی مستقر درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی بازدید کرد.

به گزارش ایلنا از بوشهر، محمدرضا نعمت‌زاده در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس مورد استقبال مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس،‌ معاون استاندار بوشهر، مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز پارس و عملیات غیرصنعتی پازارگاد، فرماندار عسلویه، نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاههای اجرایی قرار گرفت.

نعمت‌زاده در نخستین سفرش به این استان در 28 ماه فعالیت دولت یازدهم، از پالایشگاه گازی در دست احداث فازهای 17 و 18 پارس جنوبی و فاز 2 پتروشیمی ( شرکت‌های پتروشیمی انتخاب،کاویان،مراورید،دماوند،مرجان و مهر)  بازدید کرد.

نعمت‌زاده پس از بازدید از فازهای پالایشگاهی و پتروشیمی پیش از ظهر عسلویه را به مقصد بندر دیر و بازدید از طرح‌های پتروشیمی در این شهرستان و سپس حضور در مرکز استان ترک خواهد کرد.

پروژه توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی توسط در زمینی‌ به‌ مساحت‌ تقریبی‌ 155 هکتار و در مجاورت‌ فازهای‌ 9 و 10 پارس‌ جنوبی‌ احداث و به منظور پالایش روزانه 2 میلیارد فوت مکعب مخلوط گازی پیش‌بینی شده است، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (وابسته به وزارت صنعت،معدن و تجارت)به عنوان یکی از پیمانکاران اصلی این پروژه محسوب می‌شود.

بازدید از طرح متانول کاوه و بررسی مشکلات شرکت صنعتی دریایی صدرا بوشهر از دیگر برنامه‌های سفر وزیر صنعت معدن و تجارت به استان بوشهر است.

نعمت‌زاده در پایان این  سفر با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر دیدار خواهد کرد.

کد خبر : ۳۱۷۴۸۱