خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت،معدن و تجارت

رتبه کسب و کار در دولت یازدهم به 118 رسید

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: بروکراسی را کم کردیم و گذاشتیم مردم در حوزه‌های مختلف کار کنند که در زمان رای اعتماد در مجلس رتبه ایران در میان 182 کشور در زمینه کسب و کار 152 بود و در سال قبل به 132 رسیدیم و طبق اعلام روز گذشته بانک جهانی امسال رتبه ما به 118 رسیده است.

به گزارش ایلنا از بوشهر، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی بیان کرد: ایران جزء سه کشور برتر جهان در حوزه منابع هیدروکربنی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد و گفت: توانمندی‌های ما در بخش مهندسی منابع هیدروکربنی بالاست و باید حضور خود را در بازارهای جهانی افزایش دهیم.

نعمت زاده ادامه داد: چندی پیش طرح تولید کمپرسور تزریق گاز به میدان‌های نفتی را به وزارت نفت دادیم که پذیرفته شده است و در آینده نزدیک تولید آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور درباره برجام، اظهار کرد: به تازگی با الهام گیری از نامه رهبر معظم انقلاب، برنامه‌ای را برای توانمندسازی تولید ملی بخشنامه کرده‌ایم تا آنچه که مد نظر ایشان در حوزه فعالیت ما بوده تحقق یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نفع اجرای برجام این است که راه را برای حضور ما در بازارهای جهانی باز می‌کند و سدها برداشته می‌شود و ما باید خودمان را برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازارهای جهانی آماده کنیم.

نعمت زاده در بخشی از سخنان خود از بهبود وضع کسب و کار در ایران خبر داد.

وی با بیان اینکه نباید برای بخش خصوصی قید و بند ایجاد کرد، گفت: بروکراسی را کم کردیم و گذاشتیم مردم در حوزه‌های مختلف کار کنند که در زمان رای اعتماد در مجلس رتبه ایران در میان 182 کشور در زمینه کسب و کار 152 بود و در سال قبل به 132 رسیدیم و طبق اعلام روز گذشته بانک جهانی امسال رتبه ما به 118 رسیده است.

هدف از اجرای پروژه‌ فازهای 17, 18 تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز،80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد است. تا کنون هشت میلیارد و 300 میلیون دلار برای ساخت این دو فاز هزینه شده است. اکنون 80 درصد از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در حال فعالیت است.

از سی ام دی سال 93 تا کنون این دو فاز روزانه حدود 15 میلیون مترمکعب گاز را به شبکه سراسری تزریق می‌کنند و تا کنون دو میلیارد و 410 میلیون متر مکعب گاز از این دو فاز وارد شبکه شده است.

بازدید از طرح‌های پتروشیمی مهر، کاویان، مروارید، انتخاب و دماوند در شهرستان‌های عسلویه و کنگان، طرح متانول کاوه و شرکت صنعتی دریایی صدرا بوشهر از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر صنعت معدن و تجارت به استان بوشهر است.

کد خبر : ۳۱۷۵۲۱