خبرگزاری کار ایران

خدمات دهی کند به عشایر کهگیلویه و بویراحمد گرفتار در سیل

بارندگی شدید و کم سابقه پاییزی در کهگیلویه و بویراحمد موجب وقوع سیل، طوفان و آبگرفتگی در مناطق مختلف این استان به خصوص مناطق عشایرنشین آن شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، به دلیل بارندگی‌های شدید دو روز گذشته در مناطق مختلف استان بویژه مناطق کوهستانی و عشایرنشین آن عشایر مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در محاصره سیل قرار دارند.

یکی از عشایر منطقه نرماب طی تماس تلفنی با خبرنگار ایلنا از یاسوج، با بیان اینکه بارش شدید باران و جاری شدن سیل در این منطقه عشایر نشین تمامی راه‌های ارتباطی با دیگر مناطق را قطع کرده است، گفت: بارش شدید باران و وزش شدید باد چادرهای خانواده‌های عشایری این منطقه را با خود برده و عشایر منطقه بدون سرپناه مانده‌اند.

این عشایرنشین منطقه نرماب با بیان اینکه به دلیل از بین رفتن چادر‌ها از شب گذشته بدون هیچ سرپناهی زیر باران به سر می‌بریم افزود: ۴۵ خانوار عشایری این منطقه هم اکنون به دلیل سرما و بارش شدید باران در وضعیت نامناسبی قرار دارند.

وی گفت: با وجود تماس‌های مکرر با مسئولین مربوطه تا کنون هیچ اقدامی برای نجات عشایر این منطقه انجام نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه جاری شدن سیل و بارش باران خوشبختانه تا کنون خسارات جانی بهمراه نداشته است، اظهارداشت: اگر مسئولین هرچه سریع‌تر برای بازگشایی راههای ارتباطی اقدامی انجام ندهند دام‌های عشایر این منطقه به دلیل سرما تلف خواهند شد.

برخی از عشایر «چشمه طلایی طسوج چرام» نیز از وضعیت کنونی بشدت نگرانند.

 «هجیر علیزاده» در گفت‌و‌گو تلفنی به ایلنا گفت که بارش‌ها در این منطقه سردسیری شدت گرفته و متاسفانه عشایر با شرایط سختی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی از دستگاههای امدادی و خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا حادثه‌ای گریبان عشایر «چشمه طلایی طسوج چرام» را نگرفته تدبیری بیندیشند.

به گزارش ایلنا، عشایر کهگیلویه و بویراحمد حدود ۹۰ هزار نفر هستند که بیش از یک میلیون دام دارند.

کد خبر : ۳۱۷۸۵۵