خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان

اصفهان به باغ شهر تبدیل می‌شود

شهردار اصفهان گفت: یکی از اهداف شهرداری در جهت توسعه بازارهای روز کوثر ایجاد ارتباط نزدیک مابین تولیدکننده و مصرف کننده، حذف واسطه‌های غیرضروری و ایجاد تعادل در اقتصاد شهری است.

به گزارش ایلنا، جمالی نژاد در حاشیه افتتاح بازار روز کوثر ۷ در جمع خبرنگاران با اشاره به توزیع عادلانه خدمات شهری اظهار کرد: به دنبال بررسی طرح آمایش شهری سعی کردیم امکانات شهری را به صورت متوازن در مناطق شهری به خصوص مناطق محروم و کم برخوردار توزیع نماییم.

وی با اشاره به اینکه سرانه آموزشی، فرهنگی، ورزشی بسیاری از مناطق پایین است، افزود: در این راستا سعی کردیم یک توازن و تناسبی بر روی سرانه‌های مختلف شهر اصفهان ایجاد کنیم.

شهردار اصفهان در خصوص ایجاد بازارهای روز کوثر در مناطق تصریح کرد: یکی از اهداف شهرداری در جهت توسعه بازارهای روز کوثر ایجاد ارتباط نزدیک بین تولیدکننده و مصرف کننده، حذف واسطه‌های غیرضروری و ایجاد تعادل در اقتصاد شهری است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه اقتصاد شهری برای شهرداری بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: درست است که شهرداری متولی مباحث اقتصادی نیست اما اگر شهروندان این شهر از نظر اقتصادی در رفاه باشند، شهرداری نیز منفعت می‌برد.

وی اظهار کرد: با توسعه فروشگاه‌های کوثر در مناطق مختلف، سعی کردیم توزیع عادلانه خدمات و امکانات را در شهر ایجاد نماییم.

شهردار اصفهان ادامه داد: لازم است در جهت راه اندازی بازارهای کوثر در مناطقی همچون منطقه ۹ و ۱۵ کار شود.

وی در خصوص پارکینگ بازارهای روز کوثر اصفهان گفت: اگر فروشگاه‌ها راه اندازی و پارکینگ تامین نشود شیرینی ارائه خدمات تلخ می‌شود، از این رو در نظرداریم از ظرفیت بافت‌های فرسوده اطراف این مراکز و آزادسازی زمین‌های اطراف این نیاز را تامین کنیم.

جمالی‌نژاد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان گفت: تمام پروژه‌های شهر اصفهان بر اساس یک برنامه زمانبندی مناسب در حال اجراست، البته سعی کرده‌ایم زمانبندی پروژه‌های عمرانی را کم کنیم.

وی در خصوص پروژه استقلال نیز اظهار کرد: پروژه میدان استقلال یک طرح سه ساله بود که بر اساس برنامه زمان بندی در نظر داریم این طرح را ظرف مدت یکسال به اتمام برسانیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: پروژه ۲۵ آبان نیز قرار بود در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد، اما تمام تلاش بر این است که تا پایان سال این پروژه را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه پروژه‌های ایستگاه مترو امام حسین (ع) و انقلاب نیز در اولین فرصت به بهره برداری می‌رسد، اضافه کرد: بسیاری از پروژه‌های بزرگ شهرداری اصفهان تسهیل کننده ترافیک این شهر است.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه ۲۵ آبان در کنار فاز اول مترو کاهش بار ترافیکی شمال اصفهان را به همراه دارد.

شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پروژه‌های حوزه خدمات شهری گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوا در بحث توسعه فضای سبز رویکردی نو را در دستور کار قرار داده‌ایم و سعی داریم اصفهان را به باغ شهر تبدیل کنیم.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز عمودی در دستور کار شهرداری قرار دارد، اظهار کرد: با خریداری دستگاه زباله سوز و اجرای برخی اقدامات تحولی در حوزه خدمات شهری ایجاد می‌شود.

وی همچنین در خصوص برخی نارضایتی‌های ایجاد شده در سطح شهر در خصوص جمع‌آوری زباله گفت: پیمانکاران فعلی شهر اصفهان از ابتدای سال جاری انتخاب شده‌اند و از این رو برای تغییر آن‌ها تا پایان سال نظارت‌های لازم صورت می‌گیرد و در آغاز سال آینده پیمانکاران ضعیف را حذف خواهیم کرد.

کد خبر : ۳۱۸۰۰۵