خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد

تاسیس مجتمع اقتصادی قضایی در آینده نزدیک

ایلنا: رئیس کل دادگستری گیلان از آمادگی دستگاه قضایی برای تاسیس مجتمع اقتصادی-قضایی در آینده نزدیک در این استان خبر داد و گفت: این مجتمع دارای قاضی ویژه بوده و یکی از وظایف آن رسیدگی به مطالبات قانونی بانک هاست.

به گزارش ایلنا، نشست بررسی راهکارهای وصول معوقه‌های بانکی با حضور رییس‌کل دادگستری گیلان، دادستان مرکز استان، دبیر کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری گیلان و مدیران بانک‌های استان برگزار شد.

احمد سیاوش پور رئیس‌کل دادگستری استان گیلان در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه عدم مدیریت صحیح در بعضی از مراکز تصمیم‌گیری یکی از معضلات در روند سرمایه‌گذاری در استان است، تصریح کرد: مدیران بانک‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند و به همین دلیل مشکلاتی در سیستم بانک‌ها مشاهده می‌شود.

وی بحث معوقه‌های بانکی را مسئله‌ای اساسی دانست و گفت: دستگاه قضایی تلاش می‌کند حمایت قضایی خود را در چارچوب قانون در این مقوله از بانک‌ها داشته باشد.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه متأسفانه بانک‌ها آن‌گونه که شایسته است اراده‌ای در وصول مطالبات خود ندارند خاطرنشان کرد: بانک‌ها از ظرفیت‌های دستگاه‌های نظارتی در دستیابی به مطالبات قانونی خود به‌طور مطلوب استفاده نمی‌کنند.

وی از مدیران بانک‌ها خواست تا در پیگیری مطالبات خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

احمد سیاوش پور در ادامه اظهار کرد: متأسفانه در بعضی از مواقع دیده می‌شود سرمایه‌های استان در دست افرادی است که به‌ظاهر سرمایه‌گذارند ولی هیچ اقدام عملی در راستای اشتغال و توسعه استان صورت نمی‌دهند.

رئیس‌کل دادگستری گیلان از آمادگی دستگاه قضایی در تأسیس مجتمع اقتصادی- قضایی در آینده نزدیک در استان گیلان خبر داد و افزود: این مجتمع دارای قاضی ویژه بوده و یکی از وظایف آن رسیدگی به مطالبات قانونی بانک‌هاست.

فلاح میری دبیر کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری گیلان نیز با انتقاد از تعدادی از مدیران که در زمان مدیریتشان تسهیلات بانکی را به بعضی از افراد نالایق ارائه داده‌اند تأکید کرد: اهمال این مدیران محرز است و باید طبق ضوابط، تسهیلات را به کیفیتی پرداخت می‌شد که سهل‌الوصول باشد.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان از مدیران کنونی بانک‌ها خواست در صورت مشاهده تخلف در سال‌های مالی شکایت خود را تنظیم و به دادستانی استان تحویل دهند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری گیلان با تأکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت شورای نظارت استان در رفع مشکلات بانک‌ها تصریح کرد: سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، اداره اطلاعات و دادستانی استان در رسیدگی و پیگیری این معضلات اقدام خواهند کرد.

دادستان مرکز استان نیز با تأکید بر جدیت مناسب در وصول معوقه‌های بانکی از سوی بانک‌های عامل از روند موجود انتقاد کرده و خواستار تسریع در بررسی و اخذ مطالبات قانونی از طریق مراجع ذیصلاح شد.

در پایان مدیران امور شعب بانک‌های عامل در استان گیلان به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات موجود پرداختند.

کد خبر : ۳۱۸۰۵۷