خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران

شکست خوردگان و ورشکسته های سیاسی به زمزمه های واهی می پردازند

استاندار مازندران گفت: شکست خوردگان و ورشکسته های سیاسی به زمزمه های واهی پرداختند و این در حالی است که معاون وزیر کشور در روزهای اخیر اقدامات و عملکرد استان را تایید کرده است.

 استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی و زیر بنایی استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی استانداری، ربیع فلاح جلودار در این جلسه با اشاره به سفر پرخیر و برکت رییس جمهور و کاروان دولت تدبیر و امید به مازندران و اختصاص بالغ بر 991 میلیارد تومان اعتبار به 45 طرح عمرانی، فرهنگی و زیرساختی، خاطر نشان ساخت: دستگاه های اجرایی مرتبط، پیگیری ها و هماهنگی لازم را در خصوص اجرای این پروژه ها به طور مجدانه معمول دارند.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به یکسال و اندی فرصت باقی مانده از زمان اجرای این طرح ها، یاد آور شد: مدیران دستگاه های اجرایی مسوول، با بررسی های لازم، مشکلات احتمالی جهت جذب این اعتبارات را در اسرع وقت بررسی و گزارش نمایند.

استاندار، با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی باید تا دو ماه دیگر، برنامه عملیاتی اجرای پروژه ها تا پایان سال 95 را با زمان بندی اجرای هریک از آن ها مشخص نمایند، بیان داشت: پیگری های لازم در خصوص طرح های نیمه تمام و طرح ها و اعتبارات سال 94 با جدیت دنبال شود.

فلاح با بیان این که واگذاری طرح ها و مشارکت بخش خصوصی بر اساس دستورالعمل واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای به بخش خصوصی تهیه شده و مبانی قانونی، آیین نامه ها و سازو کارهای آن مشخص شده است، افزود: ارزیابی دولت از استان ها، بر اساس نحوه و میزان بهره گیری آن ها از ظرفیت و توانمندی بخش خصوصی و خیرین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در شمار استان هایی هستیم که کمتر از یک ماه پس از ابلاغ دستورالعمل واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای در حال اجرای آن هستیم، گفت: باید با راه اندازی کمیته ای ویژه در دستگاه های اجرایی، اسامی کلیه پروژه های اجرایی و نیمه تمام دستگاه ها اعلام شود.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه طرح های نیمه تمام را نمی توان رها کرد و باید با جدیت اجرای آن‌ها به پایان برسد، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و نظارتی باید با اعتقاد راسخ به وظایف خود در راستای اجرای این دستورالعمل به نحو بایسته عمل نمایند.

فلاح با اشاره به این که واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی یک قانون است و باید بر اساس دستورالعمل به آن عمل شود، گفت: باید از توانمندی خیرین استفاده نمود و طرح های نیمه تمام قابل واگذاری هم تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار شود.

وی ادامه داد: استقبال مردم مازندران از رییس جمهور بسیار خوب بوده است و  شخص رییس جمهور از عملکرد استاندار اظهار رضایت کرده است.

وی با اشاره به برخی حاشیه سازی های مرتبط با این سفر، بیان کرد: شکست خوردگان و ورشکسته های سیاسی به زمزمه های واهی پرداختند و این در حالی است که معاون وزیر کشور در روزهای اخیر اقدامات و عملکرد استان را تایید کرده است.

نماینده عالی دولت در استان، با بیان این که به هیچ احدی، اجازه دخالت در اختیارات استاندار را نمی دهم، افزود: نگاه همه به مازندران است و با توجه به در پیش بودن دو انتخابات مهم در سال جاری، باید با تلاش و مجاهدت، زمینه حضور حداکثری و خلق حماسه سیاسی  دیگری از سوی مردم ولایمتدار مازندران را چونان سال 92 فراهم آوریم.

وی، گفت: ما عاشق خدمت به مردم هستیم و وعده کردیم تا مازندران را از عقب افتادگی نجات بخشیم که امروز، فضای تلاش در استان، نشانگر این مهم است.

کد خبر : ۳۱۸۱۲۲