خبرگزاری کار ایران

صبح امروز

رزمایش سراسری مدیریت بحران در پایتخت انرژی کشور آغاز شد

صبح امروز رزمایش سراسری مدیریت بحران با حضور شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور مدیرعامل منطقه ویژه پارس آغاز شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس‏، در فاز نخست این رزمایش سناریو مشاهده لکه‌ی نفتی در دریا و مقابله با این لکه توسط کشتی‌های آتش خوار پیش بینی شده است. در فاز دوم این رزمایش سناریو حادثه در لوله انتقال خوراک پتروشیمی پیش بینی شده است که قرار است نیروهای امداد و نجات و کمکی و نیروهای HSE  و شرکت کنندگان در رزمایش با حضور به موفع نسبت به مقابله به حوادث و کنترل حادثه اقدام کنند.

 همایش بزرگ مدیریت بحران در بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود و با حضور مدیران و بحث و بررسی کمیت و کیفیت رزمایش، به ارزیابی این رزمایش بزرگ پرداخته خواهد شد.

مدیرکل HSE وزارت و شرکت ملی نفت ایران،‌ مدیران سازمان پدافند غیرعامل کشور و وزارت نفت، مدیران عامل شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان عسلویه و استان بوشهر با حضور در عسلویه از نزدیک در جریان روند اجرای این رزمایش بزرگ قرار خواهند گرفت.

اخبار لحظه به لحظه این رزمایش:

ساعت 9 صبح : با حضور مدیرعامل منطقه ویژه پارس ،‌مدیران شرکت های مستقر در منطقه ، مسئولین محلی شهرستان عسلویه رزمایش آغاز شد.

ساعت 9:15: گزارشی از دریا به مرکز مدیریت بحران رسیده مبنی به مشاهده لکه های نفتی در سطح خلیج فارس ، با فرمان مدیر مجتمع بندری و هماهنگی ستاد بحران کشتی های آتش خوار جهت کنترل و مقابله با حادثه به منطقه اعزام شدند.

ساعت 9:17 : مدیر پایانه های بندری گفت: نیازی به جداسازی کشتی های نیست ، حادثه در حال بررسی است و در صورت لزوم اعلام جداسازی خواهد شد.

ساعت 9:20 : رئیس حراست ارشد منطقه ویژه پارس از آمادگی همه نیروها در ورودی های منطقه و نیروهای پشتیبانی خبر داد.

ساعت 9:22 : فرمانده نیروی انتظامی پارس جنوبی از آماده باش 170 نیروی نظامی در سطح منطقه جهت تامین امنیت در رزمایش خبر داد.

ساعت 9:25 :معاون فرماندار عسلویه ،‌مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی ، جانشین مدیرعامل نفت و گاز پارس ، فرمانده سپاه و مدیران HSEشرکت ملی نفت در جریان روند رزمایش حضور دارند.

ساعت 9:30 :مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی از اعلام فرمان آماده باش به پالایشگاه های این مجتمع خبر داد.

ساعت 9:35 : مدیرعامل منطقه ویژه پارس دستور کنترل کامل ورودی های منطقه ، اتوبان های منتهی به منطقه و جاده های دسترسی اصلی و فرعی پتروشیمی ها را صادر کرد.

ساعت 9:40 : تعداد مصدومان حادثه شش نفر گزارش شده که نیروهای امداد و نجات جهت کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شدند.

ساعت 9:42 : مصدومان جهت مداوا در حال اعزام به مراکز درمانی هستند. بیمارستان جم و کنگان آماده خدمت رسانی به حادثه دیدگان است.

ساعت 9:50: حادثه در پتروشیمی تحت کنترل کامل است و فعالیت های پتروشیمی های مستقر در منطقه ادامه دارد.وحدهای تولیدی مستقر در منطقه در حال فعالیت هستند.

ساعت 9:55 : مدیرعامل منطقه ویژه پارس از کنترل کامل حادثه بخش خشکی خبر داد.

ساعت 10 : معاون فرماندار شهرستان عسلویه از اعلام آمادگی جامعه محلی جهت مشارکت در کنترل بحران های پیش‌بینی شده در رزمایش خبر داد.

ساعت 10:15: مدیر پارس دو(کنگان) از آمادگی نیروهای منطقه پارس دو جهت حضور و مشارکت در رزمایش خبر داد.

ساعت 10:16 : کمیته بحران شهرستان های عسلویه و کنگان بمنظور همکاری در رزمایش اعلام آمادگی کردند.

ساعت 11 :‌اعضای ستاد بحران منطقه ویژه پارس به منظور ارزیابی عملکرد واحدها در کنترل حادثه دریا به همراه یک فروند شناور عازم دریا شدند.

کد خبر : ۳۱۸۱۳۳