خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان

ضرب و جرح عمدی دارای بالاترین فراوانی جرم در کشور است

ایلنا: رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه ضرب و جرح عمدی دارای بالاترین فراوانی جرائم در کل کشور است، افزود: باید در خصوص علل ارتکاب این جرائم ریشه یابی شود.

به گزارش ایلنا، نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی  با حضور رییس کل دادگستری استان و مدیران کل ادارات و سازمان های ذیربط در سالن شهید بهشتی دادگستری کل برگزار شد.

احمد سیاوش پور  در این نشست با بیان اینکه ضرب و جرح عمدی دارای بالاترین فراوانی جرائم در کل کشور است، گفت: باید در خصوص علل ارتکاب این جرائم ریشه یابی شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان چند مولفه ی خانواده، اجتماع و رسانه را به عنوان منشا جرائم عمدی اشخاص نام برد و افزود: باید هرکدام از این عوامل مفصلا مورد تحقیق و واکاوی قرارگیرد.

این مقام ارشد قضایی با ستودن اصالت نژاد و فرهنگ بالای ایرانی خاطر نشان کرد: انتظار می رود که مردم با حفظ اصالتها و فرهنگ ایرانی اسلامی خود از چنین جرائمی اجتناب نمایند.

سیاوش پور سپس  از مسئولین و پژوهشگران خواست تا علت پایین بودن آستانه تحمل مردم را واکاوی نموده  و از تجربیات و عملکردهای مثبت کشورهای دیگر در این زمینه بهره مند گردند.

وی مسائل اقتصادی و اجتماعی را یکی از دلایل پایین بودن تحمل مردم دانست و اظهار داشت: ایجاد فضایی آرام و مفرح در جامعه می تواند در تعدیل و تلطیف اجتماع موثرباشد.

رئیس کل دادگستری گیلان یکی از معضلات کشور را عدم مدیریت بر بحث مهاجرت دانست و تصریح کرد: در نتیجه چنین سوء مدیریتی امروزه شاهد پیوستهای ناهمگونی در حاشیه شهرها هستیم.

در ادامه این نشست شهردار رشت و دو استاد دانشگاه گیلان در حوزه جامعه شناسی به بیان دیدگاه های علمی در این حوزه پرداخته و راهکار های مناسب با توجه به موقعیت جغرافیایی، مذهبی و اجتماعی استان ارائه کردند.

کد خبر : ۳۱۸۲۰۲