خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون وزارت کار

باید واحدهای تولیدی فرش ماشینی و دست باف آران و بیدگل در بخش تحقیق و توسعه فعال شوند

معاون امور تعاون وزارت کار گفت : با توجه به اینکه آران و بیدگل به مرکز کشور (تهران) نزدیک است و بزرگترین تولید کننده فرش ماشینی درکشور است باید واحدهای تولیدی فرش ماشینی و دست باف این شهرستان در بخش تحقیق و توسعه فعال شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آران و بیدگل ، سید حمید کلانتری ظهر امروز درجمع صاحبان صنایع و تعاونی های شهرستان آران و بیدگل گفت: انجام کارهای اجتماعی درکنار فعالیتهای اقتصادی و به حداقل رسیدن آمار نرخ بیکاری در این شهرستان نمونه  یک جامعه اسلامی  ایده آل است.

کلانتری ادامه داد: تعاونی های فرش ماشینی آران و بیدگل با تولید 10 هزار مترمربع  فرش  که 20 درصد تولید فرش ماشینی  این شهرستان را به خود اختصاص داده موجب ایجاد  ارزش افزوده مشترک  شده است.

وی برندسازی ، ارتقاء کیفیت از نظر طرح و نقشه، بافت و استفاده از مواد اولیه مناسب در فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل را یکی از نیازهای بخش تعاون دانست و گفت: با توجه به اینکه آران و بیدگل به مرکز کشور (تهران) نزدیک است و بزرگترین تولید کننده فرش ماشینی درکشور است باید واحدهای تولیدی فرش ماشینی و دست باف این شهرستان در بخش تحقیق  و توسعه  فعال شوند.

وی بهره وری  نیروی کار و سرمایه را  اساسی ترین رکن تعاونی  دانست و گفت: درکنار هم قرارگرفتن 100 واحد تولیدی  موجب سهولت درگرفتن تسهیلات، روند پیشرفت کار، توسعه، بهره وری، فروش و صادرات بیشتر می‌شود.

وی توسعه  تعاونی در روستاهای  علی آباد و یزدل آران و بیدگل را بسیار مثبت ارزیابی کرد و  افزود: امیدوارم همبستگی زیبایی که در این شهرستان  وجود دارد بتواند به عنوان الگو ی مناسب در دیگر شهرهای کشور مورد استفاده قرارگیرد.

معاون امور تعاون وزارت کار در پایان  قول مساعد داد تا در دیدار با وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی  مشکلات پیش رو شهرستان آران و بیدگل  را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد.

ایجاد ساختمان مستقل برای اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی شهرستان آران وبیدگل به جهت فعالیت پرسنل این اداره در ساختمان استیجاری،  ایجاد مجموعه  رفاهی ورزشی کارگران از مهمترین  درخواست‌های صاحبان صنایع و کارگران  شهرستان آران وبیدگل دردیدار با معاون امور تعاون وزارت کار بود.

کد خبر : ۳۱۸۲۲۲