خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

سازمان پدافند غیرعامل به گیلان نگاه ویژه داشته باشد

ایلنا: استاندار گیلان با اشاره حادثه خیز بودن این استان، بر لزوم توجه ویژه سازمان پدافند غیرعامل به گیلان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در مراسم مانور خودرویی دستگاه‌های عضو کارگروه پدافند غیرعامل گیلان که با حضور معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور در رشت برگزار شد، افزود: امدادگران هلال احمر و دستگاه‌های خدمت رسان همچون اورژانس، راهور و راهداری باید در مقاطع بحرانی با آمادگی از پیش تعیین شده حضوری فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه در کنار بارش‌ های مداوم و زیبای استان گیلان بلایایی همچون برف سنگین، سیل و طوفان نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای آمادگی و مقابله با این بلایای طبیعی با تجهیز سیستم‌های امدادی و حفاظتی باید از سوی مرکز امکانات خاصی در اختیار استان قرار گیرد تا با وجود ابزار لازم بهره‌مندی از موهبت‌های الهی بهتر  فراهم شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به قرار گرفتن در هفته پدافند غیرعامل بر ضرورت استفاده از فرصت‌های علمی و حضور نخبگان در این بخش تأکید کرد و گف: اگر امروزه در صنعت، ترابری و بویژه کشاورزی استان در بخش پدافند مصونیت نداشته باشیم با مشکل مواجه خواهیم شد و وجود مراکز علمی کاربردی در این حوزه‌ها برای علمی کردن این بخش است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در سالهای متمادی امکانات مناسب برای مقابله با حوادث  به استان وارد نشده است، افزود: وقتی دستگاهی پس از گذشت حدود 15 سال به  امکانات روز مجهز نشود و بهره‌ وری خود را از دست می ‌دهد و در ساعات اولیه وقوع بحران زمین گیر می شود.

نجفی افزود: برهمین اساس در دوسال گذشته برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ماشین آلات سنگین بیشترین تلاش را انجام دادیم.

در ادامه، مدیر کل پدافند غیرعامل گیلان با اشاره به تشکیل 12 کارگروه تخصصی در ارتباط با پدافند در گیلان گفت: مراکز و تأسیسات حساس گیلان شناسایی و به زوردی این مراکز شناسنامه دار می‌شوند.

مرادی رصد تهدیدات کاهش سطح خسارات و زمان تهدید و افزایش سرعت بازدارندگی را از وظایف سازمان پدافند غیرعامل دانست و خاطر نشان کرد: اکیپ واکنش سریع در امداد و نجات هلال احمر برای مبارزه با مقاطع بحرانی به صورت آماده باش هستند

کد خبر : ۳۱۸۲۳۱