خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه شهرسازی گیلان خبر داد

تلاش راهداران برای بازگشایی معابر رودخانه‌ها

ایلنا: مدیرکل راه شهرسازی گیلان از تلاش راهداران برای بازگشایی معابر رودخانه ها به دنبال بارش های سیل آسا در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی خاوری با اشاره به شدت بارندگی های اخیر در گیلان گفت: علیرغم بارش های سیل آسا وبالا آمدن آب رودخانه ها تاکنون هیچ راهی مسدود نشده و نیروهای راهداری با تمام توان در بازگشایی مسیل هاومعابر ورودی وخروجی پلها فعالیت می کنند، این درحالیست که به دلیل سامانه بارش زا وسرد حاکم بر گیلان ،برخی مناطق کوهستانی استان پوشیده از برف شده وفعالیت راهداران در مناطق کوهستانی نیزبه شدت ادامه دارد.

وی افزود: گرفتگی دهانه پل ها، موجب بالا آمدن آب رودخانه ها به سطح جاده می شود از این رو، پاکسازی دهانه پل ها از مهمترین عوامل جلوگیری از ورود سیلاب به جاده است و راهداران با ماشین آلات سنگین، در حاشیه پل ها و مسیل ها استقرار یافته اند.

خاوری اظهار کرد: با تلاش بی وقفه راهداران و استقرار آنها در مکان های مهم ازجمله پل ها و مسیل ها و پاکسازی لحظه به لحظه دهانه پل ها و مسیل ها، تاکنون از آب گرفتگی جاده ها جلوگیری شده است و با وجود بارش های متناوب، تمامی راه های ارتباطی استان همچنان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه بارش های شدید در اغلب مناطق استان جاری شدن سیل را موجب شده وخساراتی درپی داشته است گفت:با این وجود وضعیت راههای استان حاد نیست و همه چیز تحت کنترل است وعملیات رسوب برداری وریزش های ناشی از سیلاب در برخی مسیرهای ارتباطی طی چند روز اخیر جمع آوری شده و مرمت برخی مسیرهای ارتباطی نیز درحال انجام است.

وی از رانندگان خواست به علت نامساعد بودن وضعیت جوی وتداوم بارش در گیلان از سفرهای غیر ضروری وتوقف در حاشیه رودخانه ها پرهیز نمایند ودر عبور از جاده های کوهستانی زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند.

کد خبر : ۳۱۸۲۳۵