خبرگزاری کار ایران

شهردارجهرم خبر داد

تحقق قانون اختصاص نیم درصد از درآمد خالص به کتابخانه های عمومی

شهردارجهرم از احداث کتابخانه در پارک کوهسار جهرم خبر داد و افزود: این پروژه با مساحت پنج هزار متر مربع یکی از بزرگترین کتاب‌خانه های فارس محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از جهرم، سیاوش قزلی در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس قانون، نیم درصد درآمد خالص شهرداری ها به کتابخانه عمومی شهر تعلق می‌گیرد تا سبب تجهیز و رونق آن شود.

وی با بیان اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، افزود: از الزامات فرهنگی و اجتماعی شهرداری ها ارتقا سطح فرهنگ عمومی شهر بوده و ترویج مطالعه و کتابخوانی در این راستا تاثیر بسزایی دارد.

شهردار جهرم توسعه فرهنگ کتابخوانی را سبب آرامش افراد جامعه دانست و بیان کرد: کتاب خوراک روح بوده و هزینه اضافی و مازاد بر وظیفه شهرداری محسوب نمی شود.

قزلی بیان کرد: شهرداری ذاتاً یک نهاد خدماتی بوده و باید به ارگان اجتماعی تبدیل شود و با هماهنگی نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان طرح مشترک ایجاد کتابخانه های کوچک به همراه قرائت خانه در پارک و بوستان ها شهر جهرم راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه این طرح کمک شایانی در راستای غنی سازی اوقات فراغت سالمندان و جوانان دارد، تصریح کرد: در این راستا قطعه زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با ارزش تقریبی 200 میلیون تومان جهت احداث یک کتابخانه دو طبقه در پارک کوهسار در نظر گرفته شده است.

قزلی با اشاره به اینکه این کتابخانه با هزینه ای افزون بر یک میلیارد تومان احداث می شود،  تصریح کرد: اجرای کتابخانه پارک کوهسار در مرحله طراحی نقشه است.

شهردار جهرم اظهار کرد: این پروژه از جمله بزرگترین کتابخانه ها در سطح استان فارس محسوب می شود و کتابخانه پارک کوهسار با یک هزار متر مربع زیربنا از سالن آمفی تئاتر، قرائت خانه و مخزن برخوردار است.

کد خبر : ۳۱۸۲۵۱