خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگاه بخش شاوور

امنیت مناسبی در منطقه شمال خوزستان برقرار است

رئیس دادگاه بخش شاوور گفت: به دنبال دستگیری متهمان حادثه صفی‌آباد دزفول، امنیت مناسبی در منطقه شمال خوزستان برقرار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری این استان، مجید افراخته اظهار کرد: طرفداران اعضای گروهک‌های تروریستی که در پی حادثه صفی‌آباد دزفول دستگیر شدند، قصد برهم زدن امنیت منطقه را دارند، اما باید بدانند که دستگاه قضایی و امنیتی استان این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد و به‌زودی تمامی عوامل پیدا و پنهان این حوادث در چنگال قانون گرفتار می‌شوند.

وی تصریح کرد: روز چهارشنبه گذشته مورخ ششم آذرماه، دو دستگاه پژو سواری با تعقیب یک دستگاه کامیون و هنگامی‌که کامیون در جایگاه سوخت عبیداوی متوقف شده بود، آن را به رگبار بستند و متواری شدند که خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب نرسید.

افراخته اضافه کرد: در جلسه فوق‌العاده شورای تأمین شهرستان شوش مصوب شد تا ۱۰ دستگاه خودرو از استانداری در اختیار ضابطان دستگاه قضایی، بسیج، اداره اطلاعات و سپاه قرار گیرد تا با استفاده از چراغ گردان نسبت به گشت زنی و برقراری امنیت و آرامش لازم در منطقه اقدام و منطقه را برای افرادی که قصد برهم زدن نظم و آرامش جامعه را دارند، نا امن کنند.

وی ادامه داد: این افراد از طرفداران گروهک تروریستی جندالفاروق هستند که اعضای آن به‌تازگی توسط اداره اطلاعات دزفول دستگیر شده‌اند و این افراد تصور می‌کنند با انجام عملیات خرابکارانه جدید می‌توانند ذهن دستگاه‌های امنیتی و قضایی را به‌سوی دیگری تغییر دهند.

رئیس دادگاه بخش شاوور افزود: تاکنون ۱۵ نفر از متهمان به سرکردگی ع.ک دستگیر شده‌اند و قرار محاربه برای آنان صادره شده است.

افراخته گفت: طرفداران این گروهک که پیرو فرقه وهابیت هستند، با القای تفکرات منحرفانه خود به دیگران، آنان را نسبت به مذهب تشیع بدبین کرده و خود نیز تصور می‌کند که با کشتن شیعیان وارد بهشت می‌شوند.

وی گفت: این گروهک‌ها از سوی کشورهای بیگانه به‌ویژه اسرائیل، انگلیس، امریکا و عربستان حمایت می‌شوند و قصدشان ضربه زدن به عقاید مردم و درنتیجه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

افراخته هشدار داد: خانواده‌ها مراقب فرزندان خود باشند و آگاهی‌های لازم را در این خصوص به آن‌ها بدهند.

وی همچنین از مردم خواست تا هرگونه رفتار مشکوک را به پلیس ۱۱۰ و شماره ۱۱۳ ستاد خبری اداره اطلاعات اطلاع دهند.

افراخته عکس منتشر شده منسوب به متهمان حادثه صفی‌آباد در شبکه‌های اجتماعی را رد کرد و گفت: این عکس مربوط به متهمان اصلی پرونده که دستگیرشده‌اند، نمی‌باشد.

وی از مردم خواست تا به شایعات دامن نزنند و اخبار را تنها از مراجع رسمی پیگیری نمایند.

کد خبر : ۳۱۸۲۵۳