خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس فدراسیون جودو و کوراش

شرکت ۱۶۰ ورزشکار در مسابقات جهانی کوراش در لرستان

نائب رئیس فدراسیون جودو و کوراش کشور از حضور ۱۶۰ ورزشکار در مسابقات جهانی کوراش در استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، آرش میر اسماعیلی ظهر یکشنبه در  جلسه هماهنگی کمیته‌های مسابقات جهانی کوراش ۲۰۱۵ افزود: مسابقات جهانی کوراش در خرم‌آباد دهمین دوره از مسابقات رسمی جهانی بوده که برای اولین بار در کشور و به میزبانی لرستان برگزار می‌شود.

میر اسماعیلی تصریح کرد: تقریباً ۹۰ درصد کار برگزاری مسابقات جهانی کوراش ۲۰۱۵ انجام شده است و دبیر فدراسیون جهانی کوراش به همراه مسئول برگزاری این مسابقات دیروز وارد تهران شدند که امروز بعدازظهر نیز عضو ارشد وزیر ورزش ازبکستان وارد تهران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات جهانی کوراش ۲۰۱۵ هم شامل برگزاری مسابقات جهانی و هم انتخابات فدراسیون جهانی کوراش است، بیان کرد: در این مسابقات هم انتخابات قاره‌ای و هم انتخابات هیئت‌رئیسه و رئیس فدراسیون جهانی کوراش صورت گرفته و این افراد به مدت پنج سال انتخاب می‌شوند.

 سرمربی تیم ملی کوراش کشور با بیان اینکه میزبانی مسابقات جهانی کوراش با پیگیری‌های یک‌ساله و پس از رقابت با چند کشور آسیایی درنهایت به ایران و استان لرستان داده شد عنوان کرد: برای برگزاری این مسابقات هشت کمیته استانی و سه کمیته بین‌المللی، کمیته برگزاری مسابقات و کمیته داوران شکل گرفت و استاندار لرستان ریاست ستاد برگزاری مسابقات را بر عهده گرفت.

 وی به وجود مشکلاتی برای پرواز از تهران به خرم‌آباد با توجه به وضعیت آب و هوایی نامساعد اشاره کرد و گفت: با هماهنگی دبیر فدراسیون جهانی کوراش بنا شد تمام ورزشکاران و مهمانان این مسابقات به‌صورت زمینی و از طریق اتوبوس‌های وی آی پی وارد خرم آباد شوند.

آغاز مسابقات جهانی کوراش از روز چهاردهم آبان ماه در لرستان

دبیر اجرایی ستاد برگزاری مسابقات جهانی کوراش ۲۰۱۵ با اشاره به اینکه ظرف دو روز آینده تمام ورزشکاران و مهمانان وارد خرم‌آباد می‌شوند بیان داشت: کار ثبت‌نام تیم‌ها دوازدهم و سیزدهم آبان صورت خواهد گرفت و آی دی کارت‌های مربوط صادر می‌شود.

میر اسماعیلی به برگزاری انتخابات قاره‌ای کوراش در صبح روز سیزدهم آبان و انتخابات هیئت‌رئیسه و رئیس فدراسیون جهانی کوراش در بعدازظهر همان روز اشاره کرد و افزود: این کنگره در هتل رنگین‌کمان شهر خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعدازظهر ۱۳ آبان قرعه‌کشی تمامی هشت وزن مسابقات صورت خواهد گرفت اضافه کرد: همچنین تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات جهانی کوراش به‌صورت مشترک در دوازدهم و سیزدهم به تمرینات خود خواهند پرداخت.

 این قهرمان لرستانی اسبق جودوی جهان زمان وزن‌کشی ورزشکاران را صبح روز ۱۴ آبان دانست و بیان کرد: این مسابقات از ساعت ۱۰ صبح چهاردهم آغازشده که وزن‌های سنگین شامل ۱۰۰، ۹۰ و ۸۱ کیلوگرم در این روز به رقابت خواهند پرداخت.

 میر اسماعیلی افزود: پانزدهم آبان نیز رقابت سبک ‌وزن‌های مسابقات کوراش شامل ۶۰، ۶۶، ۷۳ و یک وزن آزاد نیز طراحی‌شده که هر کشور می‌تواند دو ورزشکار ۹۰ کیلو را در مسابقات شرکت دهد.

 وی به حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته المپیک کشور و معاونین وزارت وزرش و جوانان در جریان مسابقات جهانی کوراش ۲۰۱۵ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مجموعه کارهای صورت گرفته بتواند سمبلی برای شناساندن استان لرستان به کشور و سایر دنیا باشد.

 نایب‌رئیس فدراسیون جودو و کوراش کشور یادآور شد: داخل مدال‌های قهرمانان لگوی مسابقات یعنی قلعه فلک الافلاک به‌عنوان نماد لرستان طراحی‌شده است که این موضوع می‌تواند آثار باستانی و گردشگری لرستان را به دنیا معرفی کند.  

 میر اسماعیلی تعداد ورزشکاران، مربیان و سرپرستان حضور یافته در مسابقات جهانی کوراش ۲۰۱۵ را بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ ورزشکار برشمرد و بیان داشت: ۳۴ نفر از مسئولین فدراسیون جهانی کوراش شامل رئیس، نائب رئیس، دبیر و روسای کمیته‌ها نیز در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

 وی ادامه داد: مهمان ویژه این مسابقات وزیر ورزش ازبکستان است و ازآنجاکه این ورزش متعلق به کشور ازبکستان است این کشور با دو تیم قدرتمند حضور پیداکرده است و تیم خبری ویژه‌ای به همراه وزیر ورزش آن‌ها در مسابقات حضور پیدا می کنند.

کد خبر : ۳۱۸۲۶۴